אין תגובות

איך ניתן לאתר ולקנות חברה קבלנית שעומדת למכירה?

אנשי עסקים לוחצים ידיים

קניית חברה קבלנית יכולה להיות עסקה מעולה: חברה שרשומה בפנקס הקבלנים של משרד הבינוי והשיכון מורשית להשתתף במכרזים, יכולה לבצע פרויקטים בסכומי כסף גבוהים מאוד ואם בוחרים אותה נכון התועלת כוללת גם מיתוג מחמיא ולקוחות מרוצים. באופן טבעי זהו שוק מצומצם, ולכן איתור חברה מתאימה יכול להיות משימה מאתגרת מאוד. כאן בעמוד תמצאו מידע שיעזור לכם למקד את החיפושים ולבחור נכון חברה קבלנית אידיאלית.

לוחות ייעודיים

באינטרנט יש לא מעט לוחות מודעות בנושאים ספציפיים מאוד. גם כשהמטרה היא רכישת חברה קבלנית, ניתן למצוא לוחות כאלה ואחת הדוגמאות המוכרות היא לוח Monopoli. באופן כללי כדאי לחפש לוחות עם אוריינטציה מסחרית, למשל כאלה שמציעים עסקים באופן כללי למכירה ובהם יהיו גם חברות במעמד “קבלן רשום”.

קבוצות פייסבוק

גם בפייסבוק יש הכל מהכל, כולל הזדמנויות עסקיות, ובפרט חברות קבלניות המוצעות למכירה. אפשר למצוא קבוצות שמתמקדות בתחום הספציפי הזה, ואמנם מן הסתם אין בהן הרבה הצעות – אבל עם קצת מזל תיכנסו לרשת החברתית בדיוק הרגע הנכון ותמצאו את החברה הנכונה עבורכם. גם לקבוצות בפייסבוק וגם ללוחות הייעודיים ניתן להגיע דרך חיפוש בגוגל של ביטויים כמו “קבלן רשום למכירה” או “למכירה חברה קבלנית”.

מפה לאוזן

מסלול נוסף שעשוי להפוך אתכם לבעליה של חברה קבלנית מוצלחת במיוחד הוא להפיץ את העובדה שאתם מעוניינים לקנות חברה כזו. כשהרבה אנשים יודעים שאתם מחפשים חברה שרשומה בפנקס הקבלנים, יש סיכוי לא מבוטל שאחד מהם מכיר מישהו שמוכר חברה כזו, או מכיר מישהו שמכיר מישהו וכו’. במדינה קטנה כמו ישראל, שבה כולם מכירים את כולם ואפשר אפילו לומר שכולנו רשת נטוורקינג אחת גדולה, זה בהחלט עשוי להיות הנתיב הנכון לחברה הנכונה.

חברות שהמומחיות שלהן היא רישוי קבלנים

כדי לקצר תהליכים כדאי לפנות למי שזו המומחיות שלו. יש חברות שמסייעות לקבלנים להשלים את הליך הרישום בפנקס של משרד הבינוי והשיכון בזמן קצר ככל האפשר. חברות אלה, כמו למשל חברת G.A.M גלאור הידועה לטובה, מכירות קבלנים רשומים רבים ולכן יודעות ראשונות על הזדמנויות רלוונטיות. למעשה חלקן גם מציעות למכירה חברות קבלניות כחלק מסל השירותים שלהן, ועוד יתרון הוא הייעוץ המקיף שתקבלו מאנשי המקצוע בחברות האלה – ייעוץ שיעזור לכם למפות את הצרכים שלכם ולהבין מהם היתרונות והחסרונות של כל חברה קבלנית ביחס לצרכים אלה.

פנייה ישירה לקבלנים

אפשרות אחרת לקנות חברה קבלנית בתחום הפעילות שלכם ושתוכלו להביא בה לידי ביטוי את היכולות שלכם היא לפנות ישירות לקבלנים. לפעמים גם בעל חברה קבלנית שלא חושב למכור יכול לשקול הצעה אטרקטיבית, וכמובן שאם ממילא הוא מנסה למכור את החברה, כולל הרישום בפנקס הקבלנים, פנייה ישירה אליו היא צעד ראשון בדרך להשגת המטרה שלכם.

אין תגובות

הזדמנויות השקעה משתלמות בפאפוס, קפריסין

הזדמנויות השקעה משתלמות בפאפוס, קפריסין

הזדמנויות השקעה משתלמות בפאפוס, קפריסין
כשזה מגיע להשקעות, פאפוס, קפריסין מציעה שפע של הזדמנויות רווחיות. עם שוק הנדל”ן המשגשג שלה והתנאים הכלכליים הנוחים שלה, עיר החוף הזו הפכה למוקד למשקיעים המעוניינים לגוון את תיקי ההשקעות שלהם. במאמר זה נעמיק בהשקעות הנכונות בפאפוס ונשפוך אור על התשואות הפוטנציאליות שהן יכולות להניב.

השקעות בפאפוס נדל”ן

אחד מאפיקי ההשקעה המבטיחים ביותר בפאפוס הוא תחום הנדל”ן. הנופים הציוריים של העיר, החופים המדהימים והמורשת התרבותית העשירה הופכים אותה לאבן שואבת לתיירים וליוצאים. זרם מתמיד זה של מבקרים הניע את הביקוש לנכסים להשכרה, והווה הזדמנות מצוינת למשקיעים לייצר הכנסה קבועה משכירות. יתר על כן, פאפוס מתגאה בשוק מכירה חוזר איתן, מה שהופך אותה ליעד אידיאלי עבור אלה המחפשים הערכה לטווח ארוך.

עלייתם של נכסי יוקרה

בשנים האחרונות זינק הביקוש לנכסי יוקרה בפאפוס. אנשים בעלי ערך גבוה מרחבי העולם נמשכים אל הווילות המעולות והדירות היוקרתיות של העיר. השקעה בנכסי יוקרה לא רק מספקת מקלט בטוח להון, אלא היא גם מציעה הזדמנות להכנסות משמעותיות משכירות ורווחי הון. ובכן, המגמה ההולכת וגוברת של פיתוח נכסים בפאפוס מבטיחה אספקה קבועה של בתי מגורים מפוארים, ומפתה משקיעים עם טעם לשפע.

כמו כן, קבוצת ארבע עונות נדל”ן החברה המובילה להשקעות בנדלן ונכסי יוקרה בפאפוס, תדאג ותלווה אותך בהשקעה בטוחה ונעימה לאורך כל התהליך.

פיתוח תשתיות

פאפוס הייתה עדה לפיתוח תשתית משמעותי בשנים האחרונות, מה שמגביר עוד יותר את פוטנציאל ההשקעות שלה. ממשלת העיר השקיעה רבות בשיפור התחבורה, מתקני הבריאות ומוסדות החינוך, מה שהופך אותה למקום אטרקטיבי עבור תושבים ומשקיעים כאחד. מחויבות זו לפיתוח תשתיות מבשרת טובות להשקעות לטווח ארוך, שכן היא מבטיחה את קיימות הצמיחה והאטרקטיביות של פאפוס לקונים ולשוכרים פוטנציאליים.

תעשיות מתעוררות

משקיעים המעוניינים לגוון את תיקי ההשקעות שלהם מעבר לנדל”ן יכולים גם לחקור תעשיות מתפתחות בפאפוס. העיר ראתה זינוק במגזרים כמו אנרגיה מתחדשת, אירוח וטכנולוגיית מידע. על ידי ניצול של תעשיות מתפתחות אלה, משקיעים יכולים לנצל זרמי הכנסה חדשים וליהנות מהגיוון הכלכלי של העיר. האקלים העסקי הנוח של פאפוס ומדיניות הממשלה התומכת הופכים אותה ליעד אידיאלי עבור יזמים ומשקיעים המבקשים לנצל את המגזרים המתפתחים הללו.

חשיפת פוטנציאל ההשקעה של פאפוס

כפי שחקרנו במאמר זה, פאפוס, קפריסין מציעה מגוון הזדמנויות השקעה. בין אם מדובר בהשקעה בשוק הנדל”ן המשגשג, נכסי יוקרה, פיתוח תשתיות או תעשיות מתפתחות, פאפוס מציגה נוף משתלם למשקיעים. על ידי ניתוח קפדני של מגמות השוק ופנייה לייעוץ מקצועי, משקיעים יכולים לקבל החלטות מושכלות ולשחרר את הפוטנציאל העצום שיש לפאפוס להציע.

סיכום

השקעה בפאפוס, קפריסין הוכיחה את עצמה כבחירה חכמה עבור אנשים ועסקים רבים המעוניינים להרחיב את תיק ההשקעות שלהם. שוק הנדל”ן בפאפוס מציע מגוון הזדמנויות והראה בעקביות צמיחה חיובית לאורך השנים.

עם מיקומה האסטרטגי, תמריצי מס נוחים ואקלים פוליטי יציב, קפריסין הפכה ליעד אטרקטיבי עבור משקיעים מכל העולם. הכלכלה החזקה של המדינה ותעשיית התיירות המשגשגת תורמים עוד יותר לפוטנציאל להחזרים גבוהים על ההשקעה.

בכל הנוגע להשקעה בפאפוס, הנדל”ן בולט כאופציה משתלמת במיוחד. האזור מתהדר במגוון של נכסים, החל מווילות מפוארות ועד דירות מודרניות, התאמה לתקציבים והעדפות שונות. בין אם אתם מחפשים בית נופש, נכס להשכרה או השקעה לטווח ארוך, לפאפוס יש מה להציע.

יתרה מכך, היוזמות הממשלתיות האחרונות שמטרתן להגביר את מגזר הנדל”ן, כגון תהליך הרישוי המהיר לפרויקטי פיתוח ותוכנית האזרחות לפי השקעה, הגבירו עוד יותר את סיכויי ההשקעה בפאפוס.

עם זאת, חשוב לגשת להשקעות בפאפוס במחקר קפדני ובבדיקת נאותות. התייעצות עם מומחים מקומיים, כגון סוכני נדל”ן ויועצים משפטיים, יכולה לספק תובנות יקרות ערך ולהבטיח מסע השקעה חלק ומוצלח.

לסיכום, השקעה בפאפוס, קפריסין, במיוחד בתחום הנדל”ן, מציגה שפע של הזדמנויות למשקיעים המחפשים תשואות גבוהות וצמיחה לטווח ארוך. עם אקלים ההשקעות הנוח שלה, הנופים הטבעיים המדהימים והמורשת התרבותית העשירה שלה, פאפוס היא יעד המבטיח גם תגמולים כספיים וגם אורח חיים מספק.

קרדיט תמונה pexels

אין תגובות

כך תוכלו לחסוך כסף לקנות דירה

כך תוכלו לחסוך כסף לקנות דירה

לעיתים רכישת דירה יכולה להיראות בגדר חלום רחוק ובלתי מושג. אתם יכולים למצוא את עצמכם עוברים ליד פרויקטים חדשים באשדוד או בעיר אחרת ולחשוב שהסיכוי שיום אחד תחיו בפרויקט שכזה הוא לא קיים.
אבל, הפעולה הראשונה בה תוכלו לנקוט בדרך לקניית דירה היא פשוט להאמין שאתם יכולים להשיג את זה.
כמובן, שלצד האמונה ישנם עוד לא מעט טיפים אשר אם תיישמו אותם בפועל תוכלו בסופו של דבר לחסוך כסף לרכישת דירה:

הגדרת יעדים ברורים

בשלב הראשון ההמלצה היא להגדיר את יעד החיסכון שלכם לרכישת הדירה. קבעו את סכום הכסף אליו אתם שואפים להגיע והציבו מסגרת זמן ריאלית. לדעת מהו סכום הכסף אותו אתם צריכים ומתי אתם רוצים להשיג אותו ינחה את תוכנית החיסכון שלכם.

תכנון והכנת תקציב

כדאי לפתח תקציב מפורט שמתאר את יעדי ההכנסות, ההוצאות והחיסכון שלכם. סיווג את ההוצאות שלכם כדי לזהות אזורים שבהם תוכל לקצץ ולהקצות יותר כספים עבור קרן הדירה העתידית שלכם.

גלו מינימום של גמישות

כדאי להתייחס ליעד החיסכון שלכם כהוצאה שאינה ניתנת למשא ומתן. הקצו חלק מההכנסה שלכם ישירות לחשבון החיסכון שלכם לפני שתוציאו על פריטים לפי שיקול דעת. הפכו את ביצוע ההעברות לחיסכון  לאוטומטיות כדי להפוך את השמירה להרגל עקבי.

הכינו קרן חירום

כדאי לשקול להקים ולתחזק קרן חירום לכיסוי הוצאות בלתי צפויות. רשת ביטחון פיננסית מונעת ממך לטבול לתוך הדירה שלך חיסכון עבור עלויות בלתי צפויות.

פעלו על מנת לקצץ בהוצאות מיותרות

כדאי לסקור את הרגלי ההוצאות השוטפות שלכם ועל ידי כך גם לזהות הוצאות לא חיוניות שניתן להפחית או לבטל. זה עשוי לכלול פחות אוכל בחוץ, ביטול מנויים שאינם בשימוש או מציאת חלופות חסכוניות יותר.

נסו לחיות מתחת לאמצעים שלכם

נסו לאמץ אורח חיים המאפשר לכם לחיות מתחת לאמצעיכם. הימנעו מחובות מיותרים, והתמקדו בחיסכון בהפרש בין ההכנסות וההוצאות שלכם.

נסו להגדיל את ההכנסה שלכם

כדאי לבדוק הזדמנויות להגדלת ההכנסה שלכם. זה יכול להיות כרוך במשא ומתן על משכורת גבוהה יותר, התמודדות עם הבלאגן צדדי, השתלבות בעבודה כפרילנסרים או מציאת מקורות הכנסה נוספים כדי להגביר את פוטנציאל החיסכון שלכם.

לצמצם או לחלוק הוצאות

יש לשקול לצמצם את סידור המגורים הנוכחי שלכם (אם דבר זה מתאפשר) או לחלוק הוצאות עם שותפים לדירה כדי להפחית את עלויות הדיור החודשיות. את הכסף שנחסך ניתן להפנות לקרן הדירה שלכם. כמובן, שאם יש אפשרות לעבור לגור עם ההורים ובכך להימנע מהוצאות עבור מגורים דבר זה יוכל לסייע לכם להשיג את היעדים בטווחי זמן קצרים ומהירים יותר.

ניהול משא ומתן על חשבונות

ניהול משא ומתן על חשבונות כגון דמי ביטוח, כבלים, אינטרנט ושירותים. חפש תעריפים טובים יותר בנוסף כדאי שקול שילוב של שירותים כדי לחסוך בהוצאות החודשיות.

נצלו את הטבות המעסיק (במידה ויש כאלה)

אם המעסיק שלכם מציע לכם הטבות כגון התאמת חיסכון לפנסיה, נצל אותן. הטבות אלו יכולות לשפר את התמונה הפיננסית הכוללת שלכם ולתרום תרומה מסוימת לקרן עבור קניית הדירה העתידית שלכם..

פתחו חשבון חיסכון ייעודי

פתחו חשבון חיסכון נפרד במיוחד עבור קרן הדירה שלכם. אם יהיה לכם חשבון ייעודי שכזה, דבר זה יקל על מעקב ההתקדמות שלכם וימנע ממכם את הפיתוי להוציא את הכספים ולעשות בהם שימוש  למטרות אחרות.

השוואות מחירים

כשאתם מבצעים רכישות גדולות, השוואה עבור העסקאות הטובות ביותר. כדאי שתחפשו הנחות, ואף תשקלו לקנות פריטים משומשים ולקבל תמורה טובה יותר על כספכם.

אין תגובות

מה עדיף – עמוד תשלום באתר או תהליך חיצוני?

מה עדיף - עמוד תשלום באתר או תהליך חיצוני

כשמדובר בעסקאות מקוונות, אחת ההחלטות החשובות ביותר שעסקים צריכים לקבל היא הבחירה בין שילוב דף תשלום באתר האינטרנט שלהם או הפניית לקוחות לתהליך חיצוני. לשתי הגישות יש יתרונות וחסרונות, שיכולים להשפיע באופן משמעותי על חווית הלקוח, שיעורי ההמרה והעלויות התפעוליות

מתבלטים לגבי אפשרויות אלה עבור סליקה לעסקים אונליין באתר שלכם? בואו נסקור אותן, כדי שתוכלו לקבל החלטה מושכלת.

דף תשלום מוטמע באתר שלכם

יתרונות

חווית משתמש חלקה – עמוד תשלום משולב מבטיח שהמשתמש לא עוזב את האתר שלכם, ומספק חווית קנייה מגובשת יותר וללא הפרעות.

מיתוג – מכיוון שניתן להתאים את דף התשלום כך שיתאים למראה והתחושה של האתר שלכם, זה עוזר בבניית המשכיות למותג.

יותר שליטה – יש לכם שליטה מלאה על נתוני הלקוחות, ואתם יכולים להתאים את תהליך התשלום בהתאם לצרכים שלכם.

אנליטיקה – קל יותר לאסוף ולפרש נתוני לקוחות כאשר דף התשלום הוא חלק מהאתר שלכם. זה יכול להיות יתרון למיקוד מחדש ולהבנת התנהגות הלקוחות שלכם.

חסרונות

חששות לגבי אבטחה – מכיוון שאתם מטפלים בעסקאות פיננסיות, עליכם לעמוד בתקנים של תעשיית כרטיסי התשלום (PCI), שעלולים להיות מורכבים ויקרים.

מורכבות טכנית – הנטל של ניהול תהליך התשלום, טיפול בבאגים והבטחת זמן פעולה מהיר נופל על הכתפיים שלכם.

עלויות גבוהות יותר – עלויות הפיתוח והתחזוקה יכולות להצטבר, מה שהופך זאת לאופציה יקרה יותר בטווח הארוך.

תהליך תשלום חיצוני

יתרונות

הגדרה פשוטה – שערי תשלום חיצוניים הם פשוטים לשילוב ולניהול. הם מטפלים במרבית המשימות הכבדות עבורכם.

אבטחה מוגברת – פלטפורמות אלו תואמות PCI ומתמחות בעיבוד תשלומים מאובטח, ובכך מפחיתות את הסיכון שלכם ושל הלקוחות.

טווח הגעה גלובלי – פלטפורמות תשלום חיצוניות ידועות, מוכרות ומהימנות ברחבי העולם, מה שיכול לשפר את שיעורי ההמרה בקרב לקוחות בינלאומיים.

עלויות ראשוניות נמוכות יותר – בדרך כלל אתם משלמים עבור כל עסקה, כך שעלויות ההתקנה הראשוניות נמוכות יותר מאשר בניית פתרון פנימי.

חסרונות

חוויה מקוטעת – הפניית לקוחות לאתר חיצוני עלולה לגרום לנטישה ברגע האחרון.

התאמה אישית מוגבלת – יש לכם מעט שליטה על חווית המשתמש בפלטפורמה חיצונית.

עמלות עסקה – עם הזמן, העמלות לכל עסקה עלולות להצטבר לסכום משמעותי.

סיכום

הבחירה בין דף תשלום משולב באתר שלכם לבין תהליך תשלום חיצוני תלויה בגורמים שונים כגון המומחיות הטכנית שלכם, התקציב וסוג חווית המשתמש שאתם רוצים להציע. עסקים קטנים שאינם מצוידים להתמודד עם המורכבות של אבטחה ותאימות עשויים להעדיף את הנוחות של פלטפורמות חיצוניות. מצד שני, עסקים גדולים יותר המחפשים חוויה מותאמת ושליטה רבה יותר עשויים להעדיף מערכת תשלומים משולבת.

כך או כך, הבנת הצרכים של העסק ושל הלקוחות שלכם תנחה אתכם להחלטה הנכונה ולמערכת סליקה לעסקים אונליין יעילה ומועילה.

אין תגובות

איך מעריכים שווי לעסק? כמה העסק שלי באמת שווה?

הערכת שווי חברה ועסק - הכנת חברה למכירה

לא אחת בעלי עסקים נתקלים בסיטואציה בה הם חייבים לבצע הערכת שווי לבית העסק. קביעת ערך של עסק זהו צעד מורכב אך חשוב מאד עבור בעלי עסקים, משקיעים ובעלי עניין כאחד. בין אם אתם שוקלים מכירה, רכישה, או פשוט מחפשים להבין את המצב הפיננסי של הארגון שלכם, הכרת הערך האמיתי של העסק שלכם היא הכרחית. איך עושים את זה, ומהם המדדים השונים המשמשים להערכת שווי עסקי? כל הפרטים במאמר שמוכלם.

דוחות כספיים – זוהי נקודת המוצא שלכם

סקירה מקיפה של דוחות כספיים היא הבסיס כל הערכת שווי עסקית. שלושה מסמכים מרכזיים שיש להתמקד בהם הם דוח רווח והפסד, מאזן ודוח תזרים מזומנים. המגמות בהכנסות, בהוצאות וברווחים מציעות תובנות חשובות מאד לגבי ביצועי העסק. עם זאת, הכרחי לבחון נתונים אלה בהקשר של תנאי השוק ומדדי מתחרים. כאשר אתם מתחילים תהליך מסוג זה חשוב מאד לשכור ליווי מקצועי.

מהן השיטות להערכת שווי עסקי?

כאשר אתם מלווים נכון ברמה המקצועית והאישית ללא ספק הדרך טובה ומועילה יותר. ועדיין, גם אם אינכם מובילים את התהליך, חשוב שתדעו מהן השיטות להערכת השווי העסקי של העסק שלכם:

  • שווי שוק

זוהי שיטה שאותה מיישמים בעיקר לחברות הנסחרות בבורסה, שווי השוק הוא פשוט מחיר המניה כפול מספר המניות הקיימות. שיטה זו משקפת בעיקר את הרגש הציבורי ולא את הערך הפנימי אך עדיין היא בעלת משמעות והשפעה.

  • הכפלת רווחים

בגישה זו, הערך העסקי נאמד על ידי הכפלת הרווחים לפני ריבית, מסים, פחת והפחתות במכפיל שהינו ספציפי לתעשייה.

  • תזרים מזומנים מוזל

זוהי שיטה שחוזה את תזרימי המזומנים העתידיים שהעסק צפוי להפיק ומוזילה אותם בחזרה לערכם הנוכחי. מדד חשוב מאד שמביא לתובנות ריאליות וחשובות.

  • שווי נכסים נטו

זהו הערך בספרים של העסק, כלומר, סך הנכסים בניכוי סך ההתחייבויות. שיטה זו נחשבת לרוב לשמרנית מדי מכיוון שהיא מתעלמת מפוטנציאל ההשתכרות העתידי של העסק אך יש בה יתרונות רבים לאומדן שווי העסק.

  • מכירות דומות

שיטה זו זה כוללת הסתכלות על מחירי המכירה של עסקים דומים באותו ענף. למרות שהיא שיטה מאד שימושית, מציאת עסקים דומים יכול להיות מאתגר מאד אך עם הסבלנות הנכונה, התובנות המתאימות ללא ספק תגענה בסיטואציה הזאת.

חשיבות הסיוע המקצועי

בהתחשב במורכבות הכרוכה בכך, השכרת שירותיהם של אנשי מקצוע כמו אנליסטים פיננסיים, רואי חשבון ומומחי הערכת שווי העסק יכולה לספק הערכה מדויקת ביותר. הערכת הערך של עסק היא משימה מורכבת המערבת אינספור גורמים, מוחשיים ובלתי מוחשיים. אין שיטה אחת שיכולה לתפוס את התמונה השלמה. לכן, מומלץ להשתמש בשילוב של שיטות כדי להגיע להערכת שווי הוליסטית יותר. הבנת הערך האמיתי של העסק שלכם היא לא רק תרגיל במספרים אלא הערכה מקיפה שיכולה להשפיע באופן משמעותי על ההחלטות האסטרטגיות שלכם הלאה לעתיד העסקי.

מהם הגורמים הנוספים שחשוב לקחת בחשבון בהערכת שווי העסק?

העולם העסקי משתנה ומתחדש ללא הספקה והערך של הארגון שלכם מושפע ישירות מהשינויים בתעשייה ומתנאי השוק הכוללים. הקפידו לעקוב אחר התקדמות הטכנולוגיה, שינויים בהתנהגות הצרכנים וכל שינוי רגולטורי שעלול להשפיע על הערך של העסק.

פרמטר נוסף שיש לתת עליו את הדגש הוא כוח אדם. הון אנושי בעל מוטיבציה, מיומן שיכול לתרום משמעותית לערך העסק הוא ללא ספק פרמטר חשוב ובעל השפעה רבה. היעדר אנשי מפתח או קצב תחלופה גבוה עלולים להשפיע לרעה על הערכת השווי. באופן דומה, מבנה ארגוני מוגדר היטב עם קווי אחריות ברורים מוסיף ערך על ידי קידום יעילות והפחתת סיכונים.

שימו לב אל מאגר הלקוחות שלכם ואל מערכת היחסים עמם

בסיס לקוחות מגוון יכול לבודד את העסק מפני שפל כלכלי ולהפחית את התלות בזרם הכנסה יחיד. קשרים ארוכי טווח עם לקוחות מוסיפים גם הם להערכת השווי, מכיוון שהם מייצגים מקור הכנסה רציף ושוטף לתקופות ארוכות טווח. שרשרת אספקה יעילה ומנוהלת היטב יכולה להיות נקודת מכירה חזקה עבור כל בית עסק. יעילות תפעולית משפיעה גם על הערכת השווי, שכן עסקים שפועלים באופן אפקטיבי יותר נוטים לייצר רווחים גבוהים יותר.

האם לקניין רוחני ויתרון תחרותי יש השפעה?

פטנטים, סימנים מסחריים, זכויות יוצרים וצורות אחרות של קניין רוחני יכולים להוסיף משמעותית לערך של העסק. נכסים אלה מספקים לא רק יתרון תחרותי אלא גם פותחים אפיקים לרישוי ומקורות הכנסה אחרים.

כמו כן, תנודות מטבע, שיעורי אינפלציה וריביות הם גורמים כלכליים רחבים יותר שיכולים להשפיע על הערכת השווי של העסק. במקרה של רכישה פוטנציאלית, החברה הרוכשת עשויה להעריך את העסק גבוה יותר בשל סינרגיות שהיא יכולה לנצל, כגון הפחתת עלויות או הזדמנויות מכירה.

איך משלבים את כל האלמנטים להצלחה אחת?

כפי שאתם כבר יכולים להבין, קביעת הערך האמיתי של בתי עסק מכל סוג, סגנון ובין אם קטנים או גדולים רחוקה מלהיות פשוטה. השיטות הן רבות, הגישה הנבחרת חייבת לקחת בחשבון מגוון של משתנים שתספק את הערכת השווי המדויקת והמקיפה ביותר.

בעוד שלליווי מקצועי יש חשיבות מכרעת, כבעלי עסק, יש לכם את היכולת לקבל תובנות שאין דומות לה מאחרים לגבי החברה שלכם. מיזוג ידע זה עם הערכות פיננסיות של מומחים יכול להציע את התמונה הטובה ביותר של הערך האמיתי של העסק שלכם. לכן חשוב שתהיו מעורבים באופן פעיל בתהליך הערכת השווי, תוך פתיחות למומחיות חיצונית לנקודת מבט מאוזנת וריאלית.

חברת ברוקרלי בעלת צוות מקצועי ומיומן מזמינה אתכם ליהנות ממגוון של שירותים עבור חברות, בעלי עסקים, איתור משקיעים וקונים, תיווך לעסקים, ליווי ברכישות ומיזוגים, תכניות עסקיות ועוד אינספור שירותים עסקיים. צרו קשר כבר כעת.

הערכת שווי עסק – שאלות ותשובות

  • באיזו תדירות יש להעריך עסק?

תדירות הערכת השווי העסקי תלויה במידה רבה בנסיבות. כהנחיה כללית, עסקים צריכים לשקול הערכת שווי מדי שנה או בכל פעם שמתרחש אירוע משמעותי כמו מיזוג, רכישה או שינוי משמעותי בתנאי השוק. לעסקים קטנים יותר, מרווח דו שנתי או אפילו חמש שנים עשוי להספיק אלא אם כן ישנן סיבות ספציפיות להערכות שווי תכופות יותר.

  • האם שיטות הערכת שווי סטנדרטיות חלות על כל סוגי העסקים?

לא בהכרח. סוגים שונים של עסקים עשויים לדרוש שיטות הערכה מיוחדות. לדוגמה, ייתכן שלסטארט אפ טכנולוגי אין עדיין נכסים משמעותיים או תזרים מזומנים, אך עדיין עשוי להעריך שווי גבוה בשל פוטנציאל הצמיחה והקניין הרוחני שלו. מצד שני, חברת נדל”ן עשויה להסתמך במידה רבה על שיטות הערכת שווי מבוססות נכסים. חשוב לבחור בשיטת הערכת שווי שתואמת את אופי ושלב העסק.

  • האם סנטימנט השוק יכול להשפיע באופן דרמטי על הערכת השווי העסקית?

בהחלט, לסנטימנט בשוק יכולה להיות השפעה משמעותית, במיוחד עבור חברות ציבוריות. שווי שוק, אחת משיטות ההערכה, מושפע ישירות ממחירי המניות, שעלולים להיות תנודתיים מאוד ומושפעים מתפיסת הציבור. עם זאת, בעוד סנטימנט השוק הוא גורם, זה לא צריך להיות הקריטריון הבלעדי לקביעת הערך הפנימי של עסק.

אין תגובות

איך להכין את העסק למכירה?

עסקים פעילים למכירה

מכירת עסק היא אבן דרך משמעותית, שלעתים קרובות מגיעה לשיאה עם שנים של עבודה קשה, השקעה וקבלת החלטות אסטרטגיות. עם זאת, מכירה מוצלחת לא מתרחשת סתם. תהליך זה דורש תכנון והכנה מדויקים ומוקפדים. מהם הצעדים הקריטיים שעליכם לנקוט כדי להכין את העסק שלכם למכירה, ואיך תבטיחו קבלת תמורה מיטבית ותהליך מעבר חלק? כל התשובות במאמר שלפניכם.

השלב הראשון – ביצוע הערכת שווי עסקית

אם יש נקודת התחלה להכנת העסק שלכם למכירה, היא הבנת הערך שלו. הערכת שווי עסקית רשמית יכולה לשמש כסלע לכל משא ומתן שיתפתח. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון שכדאי שתהיו מלווים ברמה מקצועית ולכן חשוב לשכור את שירותיו של איש מקצוע מוסמך לצורך הערכת שווי עסקי. אנשי המקצוע ידאגו לתת מבט מפורט על דוחות ההכנסה, המאזנים ותזרימי המזומנים שלכם. כמו כן, תהיה הערכה לגבי היכן העסק עומד מבחינת השוק, כולל מיצוב המתחרים.

מה הכי חשוב לבצע במהלך התהליך?

חשוב שתערכו ביקורת פנימית במהלך השנים הקרובות. ערכו תכניות לחובות וההתחייבויות של בית העסק וגבו כמה שיותר חשבונות שטרם שולמו. יש לכך משמעות רבה. הערכת התפעול העסקי היא פעולה יעילה ואטרקטיבית לקונים פוטנציאליים. בדקו התאמות תפעוליות שיכולות להגביר את הרווחיות בטווח הקצר מבלי לפגוע בכדאיות לטווח ארוך.

חלק מהפעולות הרלוונטיות והחשובות ביותר הן ביצוע אופטימיזציה של המלאי, הכשרת עובדים ובדיקה שהצוות מיומן מספיק. כמו כן חשוב לבצע הפעלת נהלים סטנדרטיים כמו סקירת חוזים ואימות כל החוזים העסקיים, כולל חוזי שכירות והסכמים שונים. בדיקת הקניין הרוחני, אבטחת פטנטים, זכויות יוצרים או סימנים מסחריים ואף ווידוא תאימות. וודאו שאתם מעודכנים בכל תקנות התעשייה ובדרישות הרישוי.

מסמך מכירות רשמי, מה הוא כולל בתוכו?

מסמך זה אמור לספק סקירה כללית של העסק שלכם ולהדגיש את יתרונותיו. במסמך זה חשוב שתכללו את ההיסטוריה העסקית, הסיכומים הפיננסיים, מיצוב השוק, פוטנציאל הצמיחה העתידי ולמעשה כל מידע שאתם ואנשי המקצוע שמלווים אתכם חושבים שכדאי שמהמסך יכלול. יחד עם זאת, חשוב שלא להעמיס עלי מסמך המכירה יותר מדי ולהישאר מדויקים ללא גלישה מהנושא העיקרי, העסק שלכם שאתם מכינים אותו למכירה מקצועית ומסודרת.

איך תשווקו את העסק כראוי למכירתו?

שיווק העסק שלכם חשוב שייעשה על ידי מתווך מיומן שיכול לספק לכם גישה לרשת רחבה של קונים פוטנציאליים. חשוב לזכור שלפני גילוי מידע רגיש, בקשו מהצדדים המעוניינים לחתום על הסכם סודיות על מנת שבאמת תוכלו לנהל משא ומתן איכותי ומשמעותי לסגירת העסקה. רוב הסיכויים שהקונים הפוטנציאליים ינסו לבחון כל היבט של העסק לפני שירכשו אותו וירצו דיונים על המחיר ועל התנאים. כאשר אתם סוגרים עסקה, עיינו היטב בכל המסמכים לפני החתימה והתייעצו ברמה המשפטית.

הכנת העסק שלכם למכירה היא תהליך המצריך זמן וסבלנות, כמו כן, מאמץ ותכנון אסטרטגי. על ידי ביצוע כל שלב ושלב של הערכת שווי, כספים, תפעול, חוקיות ושיווק נכונים אתם ממצבים את העסק למכירה רווחית.

מהן הפעולות האקטיביות שיש לבצע?

שדרגו טכנולוגיות ותוכנות. טכנולוגיה היא אמצעי זריז ליעילות תפעולית ויכולה להשפיע באופן משמעותי על רצון הרוכשים לרכוש את העסק. במידת האפשר הפכו משימות ניהוליות לדיגיטליות ואוטומטיות על מנת לדייק נתונים ותובנות עסקיות. בנוסף לטכנולוגיה, הנה עוד כמה אלמנטים שיש לתת עליהם את הדגש:

  • נוכחות מקוונת

אתר אינטרנט מעודכן ופרופילי מדיה חברתית פעילים יכולים להיות נכסים משמעותיים ליצירת המוניטין והעלאת ערך הנכס מבחינת החשיפה והנראות שלו ברמה השיווקית.

  • אבטחת סייבר

יישום אמצעי אבטחה חזקים יכול להוסיף שכבה נוספת של ביטחון לרוכשים הפוטנציאליים.

  • שפרו את קשרי הלקוחות

בסיס לקוחות יציב מוסיף ערך. חשבו על תכניות לשימור לקוחות או פעילויות הכוללות את התערבות מערך הלקוחות שלכם. כמו כן, בחינת חוזים ארוכי טווח עם הלקוחות יכולים לשמש הוכחה להכנסה שוטפת קבועה ויציבה.

איך בונים צוות כוח אדם להעברת העסק למכירה?

לעתים קרובות מתעלמים מההשפעה החיובית של צוות מיומן מקצועי ואיכותי לתהליך אך צוות מקצועי יכול להפוך את החלפת הבעלות לחלקה ויעילה יותר ולתרום מאד לתהליך. כך תעשו זאת נכון:

  • זהו שחקני מפתח

בחרו אנשים שמבינים את העסק בצורה מורכבת

  • הגדירו תפקידים

הגדירו באופן ברור מה צפוי מכל חבר צוות במהלך המעבר

  • קבלו הסמכה חיצונית

הסמכות כמו ISO יכולות להגביר משמעותית את איכות העסק שלכם. אם העסק שלכם זכה לשבחים או הכרה כלשהי, הפכו אותם לחלק מהמכירות שלכם.

ערכו רשימה של הנקודות החזקות של העסק שלכם, כמו מותג חזק או בסיס לקוחות נאמן. זהו אזורים טעוני שיפור המצריכים נקיטת פעולה מתקנת והדגישו הזדמנויות שוק שבעלים חדש יכול לנצל. כך תהפכו את הקונים הפוטנציאליים למודעים לכל המידע הרלוונטי, תוך הצגת אסטרטגיות עסקיות ענפות.

תכנית לאחר המכירה – חשוב שתהיה לכם כזאת

המכירה חלפה, זה הרגע להתייעץ עם יועץ מס על השלכות המס של מכירת עסק. אלו עשויות להיות מורכבות ולכן חשוב לקבל ייעוץ מקצועי. חשוב שתהיה לכם מעורבות לאחר המכירה. החליטו אם אתם נשארים מעורבים בתפקיד כלשהו, ותנהלו על כך משא ומתן עם הקונים.

לשכור שירות מקצועי בהחלט יכול לתרום לכם בסיטואציה בה אתם מוכרים את העסק שלכם. וודאו שכל החוקים מטופלים וטופלו באופן ישיר, בדקו תובנות חשובות בנוגע אל אופטימיזציה של התשואות הפיננסיות מהמכירה והתייעצו עם יועצים ספציפיים לתעשייה שיכולים לעזור לכם למקם את העסק שלכם טוב יותר בשוק.

בסופו של דבר, כאשר אתם מחליטים למכור את העסק שלכם תנאי השוק, שיעורי הריבית ואפילו העונה יכולים להשפיע על הסחירות ומחיר המכירה. אם אתם שוקלים את הצעד המשמעותי הזה, קחו בחשבון שההכנה היא תהליך ארוך טווח. תכנון קפדני ושיפורים אסטרטגיים לא רק הופכים את העסק שלכם ליותר מושך לקונים פוטנציאליים אלא גם לרווחי יותר עבורכם בינתיים.

קחו את הזמן לתכנון קפדני, להתייעצות עם מומחים ותוכלו להפוך את העסק שלכם לגרסה הטובה ביותר של עצמו לפני שמוציאים אותו לשוק. המאמץ שלכם ללא ספק ישתלם כאשר המכירה תושלם.,

ברוקרלי, מהחברות המובילות בישראל בתחום תיווך לעסקי ומכירה יזומה של בתי עסק מזמינה אתכם ליהנות משירות אדיב וסבלני לצד מקצועיות ברמה גבוהה. ביחד נוכל להכין את העסק שלכם למכירה כראוי, ובליווי אישי ומקצועי מתחילת התהליך ועד סיומו.

איך להכין את העסק למכירה – שאלות ותשובות

  • מתי הזמן הטוב ביותר להתחיל להכין את העסק למכירה?

הזמן הטוב ביותר להתחיל להכין את העסק למכירה הוא מוקדם ככל האפשר. באופן אידיאלי, שנים לפני שאתם באמת מתכוונים למכור. תכנון קדימה היא השקעה שיכולה להביא למחיר מכירה גבוה יותר ולעסקה חלקה יותר.

  • עד כמה חשובה הערכת שווי עסקית?

הערכת שווי עסקית היא קריטית. ההערכה לא רק מספקת את התובנה על כמה שווה העסק, אלא גם קובעת רף למשא ומתן. ללא הערכת שווי נכונה אתם מסתכנים במכירה נמוכה או בהערכת יתר של שוויו, מה שעלול להרתיע קונים פוטנציאליים.

  • האם אפשר למכור את העסק באופן עצמאי או כדאי להשתמש במתווך?

בעוד שבעלי עסקים מסוימים בוחרים בגישת ‘עשה זאת בעצמך’ כדי לחסוך בעמלות המתווך, שימוש בשירותיו של מתווך מקצועי יכול להציע יתרונות רבים. מתווך טוב יכול לעתים קרובות לנהל משא ומתן על מחיר שיותר ממצדיק את העמלה הנדרשת.

אין תגובות

השקעות נדלן בדרך שמובילה להצלחה

השקעות נדלן בדרך שמובילה להצלחה

בהשקעה בנדל”ן מסחרי חשוב לדעת ולהבין את כל המידע החשוב וההכרחי לפני שאתם מחליטים אם להשקיע או לא. השקעה בנדל”ן מסחרי שונה מהשקעה בנדל”ן פרטי מכמה סיבות עיקריות לרבות סוג הדיירים, סוגי המבנים, הרווחים והמורכבות של העסקאות. קבלת המידע לגבי האם להשקיע כיום קלה יותר עם לוח מניבים שמאפשר לראות עסקאות דומות בכל נכס ולהשוות את המחיר על פי זה.

לוח מניבים ויתרונותיו

מניבים עשה לנדל”ן המסחרי מה שלוח מדלן עשה לשוק הדירות וזה הנגשה של המידע. באמצעות הלוח ניתן לראות לגבי נדל”ן מסחרי אם המחיר נמוך או גבוה ואם המחיר הוגן. הדבר מאפשר ליזמים קטנים להיכנס לשוק ולעסקאות להיסגר מהר ובקלות. עד להקמת הלוח לא היה שום מידע על עסקאות דבר שהיה  פתח לנוכלים לרמות יזמים קטנים. היום ניתן לקבל באתר את כל המידע בשניות.

להתמקד בתחום מסוים

כאשר נכנסים לתחום חדש כדאי ללמוד אותו היטב ולא להתפזר. אם אתם מעוניינים בהשקעה במשרד אז תתמקדו אך ורק במשרדים. תלמדו את התחום לעומק ואל תתפזרו במחקר ובחיפוש. תתמקדו גם באזור מסוים ותתמחו בו. כאשר משקיעים במשרד צריך לחשוב היטב על מיקום המשרד. מיקום טוב מאפשר למשרד להיות רווחי ולמנף את ההשקעה בה. משרדים להשקעה צריכים להיות במקום מרכזי, פעיל כמו גם במיקום יוקרתי על מנת למשוך אליה חברות איכותיות שזקוקות למשרדים להשכרה.

מימון השקעה בנדל”ן מסחרי

לקראת הרכישה של נדל”ן מסחרי להשקעה יש צורך להעריך מראש את הסכום שאותו תרצו להשקיע ולוודא כי יש לכם מימון מספיק עבורו. מקורות מימון מלבד הון עצמי יכולות להיות משכנתא לכל מטרה על נכס קיים או משכנתא על נדלן המסחרי תוך רשימת הערת אזהרה ושיעבוד של הנכס לבנק. משכנתאות הן הלוואות בתנאי ריבית נוחים במיוחד אך יש לקחת בחשבון גיוס הון בדרכים נוספות כגון דרך קרן פנסיה, אשראי בנקאי רגיל ועוד.

רמת הסיכון

ככל שהתשואה יותר גבוהה כך גם הסיכון. רמת הסיכון צריכה להיות מותאמת לניסיון שלכם, לידע שלכם ולמצב הכלכלי הנתון שלכם. יש להכיר את הביקוש לסוג הנכס ולחשב מראש את התשואה. התשואה נמדדת על פי הפרמטרים של ביקוש, סיכון, גודל, מיקום והשקעה. במידה ולוקחים הלוואות מימון יש להכליל אותם בחשבון.

השקעה מניבה

להשקעה מניבה בנדל”ן מסחרי יש מספר יתרונות. היא מאפשרת להכניס כסף במהלך ההשקעה מידי חודש גם בלי למכור את הנכס. יתרון נוסף הוא צמצום הסיכון בנוגע למכירת הנכס. יתרון נוסף נוגע למימון ומשקיעים פרטיים קטנים במקרים רבים יאלצו להוסיף על ההון העצמי גם משכנתא. ההכנסות החודשיות יכולות לשלם את המשכנתא והדבר מקל על המשקיע.

לוח מניבים

אתר מניבים נוסד ב-2018 במטרה לעצב מחדש את שוק הנדל”ן המסחרי בישראל. האתר הופך את שוק הנדל”ן להוגן, שקוף ופשוט עבור המשתמשים. בלוח מניבים משולבים אלגוריתמים חכמים והלוח נעזר במערכות טכנולוגיות חכמות לשם הצגת כלל הנתונים הרלוונטיים בצורה פשוטה, מקצועית וחכמה. בלוח מניבים כל אחד יכול למצוא בקלות וביעילות את הנכס המסחרי המתאים עבורו. לוח מניבים מאפשר לכל אחד גישה מידע שעד כה היה רק בידי חברות הענק בשוק.

אין תגובות

האם קניית נכס דיגיטלי זאת השקעה נכונה?

השקעה בנכס דיגיטלי פסיבי

רכישת נכס דיגיטלי יכולה להיות משתלמת במיוחד אם הנכס הוא רווחי או בעל פוטנציאל רווח משמעותי. אחרי הכול יש הרבה דברים שצריך לבדוק לפני רכישת הנכס, בדיוק כמו הבדיקות המבוצעות בעת רכישת עסק פיזי. נכסים דיגיטליים אלו אתרי אינטרנט המייצרים רווחים בדרך זו או אחרת. זה יכול להיות מפרסומות, תוכניות שותפים, מכירות אונליין, דמי מנוי או כל דבר אחר. כל עוד מדובר באתר שמייצר כסף או עתיד לייצר כסף הוא נחשב כנכס דיגיטלי. כאשר הוא מכניס יותר כסף מההוצאות שלו הוא הופך להיות נכס דיגיטלי רווחי. 

מה נחשב בעיניכם להשקעה נכונה?

נכסים דיגיטליים הם בדיוק כמו עסקים למכירה בעולם הפיזי. כאשר אתם באים לבחון אם ההשקעה בעסק מסוים היא נכונה אתם מבצעים בדיקות שונות ומקיפות על העסק, התחום הפעילות שלו (מחקר שוק), על קהל היעד, על הפוטנציאל הכלכלי, הנתונים הקיימים ועוד. עבור משקיעים או בעלי עסקים השקעה נכונה יכולה להיות בעסק שכבר מייצר רווחים ועבור אחרים יהיה מדובר בעסק הנמצא בשלב השני שאחרי שלב הרעיון ומתחיל להתפתח אך עדיין לא מייצר הכנסה. כלומר עסק בו כדאי להשקיע על סמך פוטנציאל בלבד.

על מה חשוב לשים דגש בבחינת נכס דיגיטלי העומד למכירה?

בבואכם למצוא נכס דיגיטלי שכדאי לכם להשקיע בו חשוב לשים דגש על כמה דברים חשובים. כמו בחיפוש אחר חברות למכירה מכל סוג וגם בעולם הפיזי, חשוב יהיה לבדוק תחילה מדוע העסק עומד למכירה. ייתכן ויש לבה בוערת מתחת לפני השטח ואתם בהחלט רוצים לוודא שאתם עושים החלטה נכונה ברכישת אותו נכס. במקרים אחרים בעל העסק יחליט לשנות פעילות לתחום אחר או יחליט שהעסק לא רווחי לו ולכן מעמיד אותו למכירה. במקרה של נכס דיגיטלי ישנם יזמים רבים המקימים נכסים דיגיטליים, מטפחים אותם וקצת לאחר שמתחילים לייצר מהם כסף הם מוכרים אותם ברווח. זה ידוע ומקובל ולשם כך הוקמו אותם נכסים. עם זאת, תמיד כדאי לבצע בדיקות התחלתיות.

דברים נוספים שאתם רוצים לבדוק: כמה כניסות יש לאתר, אחוז נטישה, אחוז שהייה ממוצע, מיקום של ביטויי מפתח רלוונטיים בגוגל, כמות מכירות והכנסות מהאתר, דרכי ההכנסה, פוטנציאל כלכלי ועוד.

רכישת נכס דיגיטלי בצורה נכונה ומסודרת:

רכישת נכס דיגיטלי תיעשה לאחר ביצוע הבדיקות המקיפות שרשמנו כאן למעלה. לאחר מכן יהיה עליכם להכין הסכם קנייה/מכירה מסודר של הנכס, לוודא שאתם מכניסים בו סעיפים חיוניים שונים כמו העובדה שהעסק נקי מחובות ותביעות בתקופת הרכישה שלו, אם יש עמלת תיווך עסקים של חברת תיווך מסוימת אך חשוב להכניס אותה גם כן להסכם, לרשום את סכום העסקה ומה היא כוללת וכו’. מוטב להתייעץ עם עורך דין מקצועי ומנוסה התמחה בדיני עסקים ובאינטרנט. 

היכן נוכל למצוא נכסים דיגיטליים אמינים להשקעה?

נכסים דיגיטליים למכירה תוכלו למצוא ברשתות החברתיות, מפה לאוזן, באתרים כאלו ואחרים ואפילו לעתים במודעה בתוך האתר עצמו. חברת ברוקרלי למשל מציגה עשרות רבות של נכסים דיגיטליים אמינים להשקעה בכל רגע נתון, כאשר תוכלו למצוא את הנכס המעניין אתכם, לצפות בנתונים שלו ולפנות לבעל העסק להגיש הצעת מחיר. 

לסיכום; בבואכם לבחון נכס דיגיטלי למכירה בצעו את הבדיקות השונות הנדרשות על מנת לבחון אם ההשקעה היא נכונה באמת עבורכם. מוטב להתייעץ עם מומחים בנושא אם אינכם יודעים כיצד להתקדם ומה צריך לבדוק לפני רכישת נכס דיגיטלי. המומחים של ברוקרלי ישמחו לעמוד לשירותכם בכל צורך.

אין תגובות

תהליך קניית עסק – המדריך המלא

קניית עסקים קטנים גדולים

קניית עסק יכולה להיות החלטה משתלמת אם העסק הוא רווחי ואמין כמובן. תוכלו למצוא עסקים למכירה באתר ברוקרלי במגוון סוגים, תחומים וגדלים. מדריך זה נועד כדי לסייע לכם לרכוש עסק בצורה נכונה ומשתלמת וללמוד קצת רקע אודות הבדיקות השונות שכדאי לבצע לפני קניית נכס. אז אם אתם עומדים לפני קניית נכס לראשונה ורוצים להימנע מטעויות של מתחילים המשיכו לקרוא.

היכן מצאנו את המודעה אודות העסק למכירה?

ראשית – היכן מצאנו את המודעה אודות העסק העומד למכירה? המקום בו תמצאו את העסק למכירה יכול להיות מקור אמין ולתת פתיחה טובה לרכישת הנכס או לחילופין להדליק נורה אדומה. אם לא נורה אדומה אז לפחות להיות דרוכים יותר בבדיקות השונות שיש לבצע לפני רכישת הנכס. אז איפה ראיתם את המודעה על העסק למכירה? בפייסבוק? דרך חבר? דרך אתר של חברת ברוקרלי? 

מהי הסיבה האמיתית שבגינה נמכר העסק?

בבואנו לקנות עסק חשוב לבדוק מהי הסיבה האמיתית שבגינה נמכר העסק. חברות למכירה יכולות להימכר מכמה סיבות:

  • מנהל העסק מחפש על פי להפיל את התיק – הדבר הראשון שתרצו להיזהר ממנו הוא בעלי עסקים שנחתו עליהם צרות שהם מעבר לעסק בהפסדים בשל התנהלות לא נכונה. לדוגמה: תביעות נגד העסק, חובות הרשומות על החברה ועוד. אלה יעברו עם העברת הבעלות של העסק אליכם – לא משהו שאתם רוצים כמובן. 
  • עסק בהפסדים – עסק שאינו רווחי לבעליו יגרום לבעליו לרצות להיפתר מהעסק. עסק יכול להיות לא רווחי מסיבות רבות, החל מבחירת עובדים לקויה, ניהול לקוי של בעל העסק עצמו, קבלת החלטות פיננסיות שפגעו בעסק, שיווק לא יעיל ועוד. לכן חשוב לבדוק היטב את הסיבות שבגינן העסק מפסיד כסף ואם זו הרפתקה שאתם רוצים להיכנס אליו.
  • בעל העסק רוצה לעבור תחום – ייתכן ובעל העסק מיצה את עצמו בתחום מסוים או מעוניין להתרגש מחדש בהתחלה חדשה בעסק אחר ולכן מוכר את העסק שלו.

איסוף נתונים רבים ככל האפשר על העסק והשוק בו הוא פועל:

השלב הבא יהיה לאסוף כמה שיותר נתונים על העסק והשוק עצמו. “סחטו” כמה שיותר נתונים מבעל העסק על המספרים השונים, ההוצאות וההכנסות, התפוקה, הפוטנציאל ועוד. כמו כן בעצמו מחקר שוק לבדוק את המצב הקיים של העסק בשוק שלו ואת הפוטנציאל הכלכלי בו.

משא ומתן על תנאי העסקה:

בשלב הבא יהיה עליכם לקיים משא ומתן על העסקה. המחיר עשוי להשתנות בהתאם למגוון רחב של פרמטרים המשפיעים על ערך הנכס, אולם בחנו תחילה את הסיבה שבגינה אתם קונים את הנכס. יש בעלי עסקים הקונים נכס כדי להגדיל את ההכנסות שלהם, אחרים בשל הפוטנציאל הגלום בעסק ואחרים בשל העובדה שמדובר בתוספת פוטנציאלית וחיונית לעסק שלהם.

חוזה מכירה/קנייה מסודר:

כמובן שללא חוזה מסודר אתם לא רוצים לקנות שום עסק. גם אם מדובר באדם קרוב שאתם מכירים הרבה זמן וקונים ממנו את העסק שלו. גם אם מדובר באדם סחבק שאומר לכם “תמסכו עליי הכול טוב”… אתם לא סומכים על אף אחד ודורשים שיהיה חוזה חתום. בחוזה אתם רוצים לוודא שיש סעיפים הקשורים לכך שהעסק נקי מחובות ותביעות ושהנתונים שנמסרו אליכם נכונים ואמינים. הסכם התמחור, אופן התשלומים ומועדם גם כן יהיה כתוב בהסכם.

אז אם אתם מחפשים תיווך עסקים אמין ואיכותי תוכלו להיכנס לאתר של ברוקרלי שם תמצאו מגוון עסקים דיגיטליים ופיזיים שתוכלו להשקיע בהם ולרכוש אותם כדי להתפתח. לפרטים נוספים ניתן להתייעץ עם הצוות המקצועי שלנו ונשמח לעמוד לשירותכם.

אין תגובות

ניהול תיק השקעות בעידן דיגיטלי – כל הצעדים שחשוב לקחת בחשבון

ניהול תיק השקעות בעידן דיגיטלי - כל הצעדים שחשוב לקחת בחשבון

כיום נראה שכמעט ושכחנו איך התנהלו החיים לפני המהפכה הדיגיטלית. פלטפורמות תקשורת והעברת נתונים יעילות משמשות אותנו כיום כמעט בכל היבט משמעותי של חיינו. בקליק אחד, אנו יכולים להזמין מוצרים ושירותים, לבצע פעולות פיננסיות ולערוך סידורים שבעבר דרשו מאיתנו יום שלם. המגמה הזו משפיעה כמובן גם על עולם ההשקעות. קבלת החלטות מבוססת נתוני זמן אמת, יכולות מעקב מתקדמות מכל מקום ובכל זמן והיכולת לבצע פעולות במהירות, בהינף קליק אחד, כל אלו יכולים לא פעם לפתוח הזדמנויות חסרות תקדים בפני משקיעים.

תיק השקעות דיגיטלי מספק דרך דינמית ויעילה למיקסום ההון שלך ומרחיב יותר מתמיד את פריזמת ההזדמנויות הזמינות להשקעה. כיצד נבטיח שנוכל למצות ממנו את המיטב? כאן נסקור כמה ממרכיבי המפתח המאפיינים את תיק ההשקעות הדיגיטלי המנצח.

גיוון – המפתח לשמירה על יציבות בתנאי אי וודאות

גיוון תיק ההשקעות הוא ללא ספק אחד מההיבטים החשובים בניהול תיק השקעות, והדבר מקבל משנה תוקף כשאנו מנהלים תיק השקעות דיגיטלי. פיזור השקעות בין סוגי נכסים, תעשיות ואזורים גיאוגרפיים שונים מסייע בהפחתת הסיכון. היכולת לא לשים את כל הביצים בסל אחד, מבטיחה לנו שגם אל מול תנודות שוק אגרסיביות, נוכל לרכך את ההשפעה ולהמשיך ליהנות מאפיקי השקעה אלו גם בתקופות סוערות. כלים דיגיטליים חכמים יאפשרו לך לזהות הזדמנויות כאלו במהירות ולהבטיח שבכל עת, אפיקי ההשקעה שלך מגוונים.

ניהול סיכונים בעולם הדיגיטלי

כל משקיע ותיק יודע שהערכת סיכונים היא קריטית על מנת לבחור באפיקי השקעה מתאימים. בעוד שנכסים בסיכון גבוה עשויים להציע תשואה משמעותית, הם גם נושאים תנודתיות רבה יותר. איזון נכסים בסיכון גבוה כל כך עם השקעות יציבות יותר יכול ליצור תיק עגול, יציב ובעל פוטנציאל הכנסות גבוה.

למטב את הקצאת הנכסים שלך

על מנת להשיג יעדים פיננסיים המותאמים למטרות שלך, מנותב ההון שלך לסוגי נכסים שונים. תהליך זה מכונה גם הקצאת נכסים. החדשות הטובות הן שיש פלטפורמות השקעה דיגיטליות המציעות כלים אוטומטיים להקצאת נכסים המבוססים על יעדי ההשקעה הייחודיים שלך וגורמי סיכון אובייקטיביים. כלים כאלה יכולים לסייע לך לשמור על תיק השקעות מאוזן היטב ולהתאים את הקצאות הנכסים לצרכים ותנאי שוק משתנים.

להתעדכן באופן מתמיד במגמות השוק

היכולות הדיגיטליות החדשניות מאפשרות להתחקות אחר שינויים בזמן אמת. בשוק המשתנה ללא הרף, היכולת שלך לשמור על אצבע על הדופק היא קריטית כדי לעמוד בתחרות ולנצל הזדמנויות. פלטפורמות דיגיטליות מספקות גישה לנתוני שוק בזמן אמת, חדשות פיננסיות וניתוח שוק על ידי מומחים. הנתונים הללו הזמינים לך במרחק קליק יאפשרו לך לקבל החלטות מבוססות נתונים ולהגיב בתבונה.

הערכת ביצועים מתמדת וביצוע התאמות בזמן אמת

הערכה קבועה של ביצועי תיק ההשקעות היא חיונית כדי להבטיח שהוא מותאם ליעדים שהצבת. פלטפורמות השקעות דיגיטליות מספקות לרוב כלי מעקב ודיווח מקיפים על ביצועי המניות. חשוב לבחון מעת לעת את הקצאת הנכסים ולבצע התאמות לפי הצורך כדי להבטיח איזון סיכון-תשואה מיטבי בתיק שלך.

העידן הדיגיטלי חולל מהפכה בניהול תיקי השקעות ומציע למשקיעים שפע של הזדמנויות וכלים לבניית תיקים מוצלחים. כיום, כאשר כלים כה מגוונים זמינים לך לניהול תיק ההשקעות שלך ביעילות, השמיים הם הגבול.

קרדיט תמונה pexels

צור קשר

לוגו - ברוקרלי סוכן השקעות חכם

מעוניינים בשיחה עם נציג?
השאירו פרטים ונחזור אליכם עם כל הפרטים!


    לשאלות ופרסום נכסים:
    טלפון: 0723971642
    אימייל: info@brokerli.com

    לעדכונים בזמן אמת, הירשמו לניוזלטר שלנו