אין תגובות

מועדון ה-15%: לייצר מעל 15% תשואה זו לא מילה גיסה

לייצר מעל 15% תשואה זו לא מילה גיסה - השקעה בנדל"ן

לייצר מעל 15% תשואה

מרבית המשקיעים ומנהלי הקרנות מדברים ומכוונים ל”השקעות סולידיות”.

השקעה, בטח בפעמים הראשונות שהיא מבוצעת, מלווה בהמון אספקטים רגשיים ולעיתים תכופות אינה כל כך מושכלת, כך שלמי שעושה את צעדיו הראשונים בעולם היזמות או ההשקעות, לא בטוח שנכון לערער על תפישה זו.

הסימוכין העיקריים לגישה זו, היא שהשקעה עם פוטנציאל לתשואה גבוהה, הינה השקעה הטומנת בחובה סיכון גבוה. הסיכון לא נמצא אך ורק ב-אי הגעה למספרים החזויים, אלא אף ביכולת החזרת חלק או מלוא הקרן לכיסנו. אך האם בשל הסיכון הטמון נכון לוותר מראש ולהיכנס לעסקאות סולידיות בלבד? זו כמובן שאלה שאין עליה תשובה מוחלטת והיא משתנה ממשקיע למשקיע, אבל כמו בכל השקעה – התשובה טמונה בהיקף הידע של המשקיע בתחום אליו הוא נכנס.

חיקרו לעומק, הסיכון יפחת

סיכון קיים בכל השקעה, בין אם סולידית ובין אם “הרפתקנית”.

כדי למזער ולגדר את הסיכון, חשוב לבצע היכרות מעמיקה עם השוק או התחום אליו אנו ניגשים, וזה לא משנה אם אנחנו משקיעים באופן אקטיבי או פאסיבי. לצערנו, אנו נתקלים כל יום במשקיעים ש”נעקצו” והפסידו כספים רבים, בעיקר עקב חוסר ידע מוחלט בתחום ההשקעה אליו נכנסו, דבר שלא איפשר להם לאמת את נכונות פרטי ההשקעה.

ונניח שלמדנו ואנחנו מבינים את התחום אליו אנחנו נכנסים, האם יש באמת דבר כזה? איך ואיפה מייצרים מעל 15% תשואה?

קונים בזול, מוכרים ביוקר

אחת הדרכים הנפוצות ביותר ליצירת תשואה גבוהה, הינה עסקת רווח הון.

בעסקת רווח הון, לרוב, הנכס נרכש מתחת למחיר השוק, עובר השבחה ונמכר במחיר השוק או גבוה מכך.

נכון, הכיוון האוטומטי אליו אנחנו הולכים למשמע מילים הוא נדל”ן, אך זה נכון לכל תחום שהוא;

יזמים מנוסים יודעים לאתר נכסים במחירים נמוכים, בין אם מדובר בעסקאות של נכסים פיזיים (נדל”ן), נכסים דיגיטליים (אתרי אינטרנט) או עסקים רגילים.

אבל איך בכלל קונים מתחת למחירי שוק?

העשירים אומרים שההזדמנויות תמיד קיימות, רק צריך לדעת לחפש אותן.

בכל שוק נדל”ן אפשר למצוא את המוכר הלחוץ, הזוג המתגרש או היורשים המסוכסכים;

בעולמות העסקים, עצוב להגיד, אבל תמיד אפשר למצוא יזמים שהשקיעו הכל ובנו את התשתית, עשו המון טעויות ו”נגמר להם האוויר”. אין הדבר אומר שהעסק לא מוצלח, אלא שהוא פשוט לא נוהל נכון. יזם מנוסה יעוט על ההזדמנות שנקרתה בפניו, יקנה בזול, ישביח ויעלה את רווחיות החברה ויחזיק אותה לתקופה ארוכה או לחילופין ימכור אותה ברווח משמעותי ממחיר הקנייה;

בדומה לעולמות העסקים הפיזיים, גם בנכסים הדיגיטליים ניתן למצוא יזמים שנכנסו לשוק שהם לא מכירים, עשו טעויות רבות ונאלצים למכור לאחר השקעה רבה; במקביל, מדובר בעולם של מתכנתים שאינם אנשי עסקים מובהקים, שירצו למכור את המיזם בכל רווח אפשרי בכדי להמשיך הלאה, כאשר ברוב המקרים מדובר במחיר שמגלם הרבה פחות מהפוטנציאל האמיתי של הנכס;

האפשרויות הנ”ל לרוב הן די אקטיביות. אמנם אפשר להשקיע “מאחורי” יזמים מנוסים ולהנות מהפירות שלהם (במקביל לכך שהם נהנים מההשקעה שלכם), אך במרבית המקרים מדובר בהשקעה שדורשת מעורבות, מחקר יסודי והבנה עמוקה בעסקה אליה אתם רוצים להיכנס. כן, שוב, הכל כרוך בלימוד ורכישת ידע.

האם ניתן לעשות זאת גם פאסיבית?

כן ולא.

כן, שוב, אם משקיעים דרך יזם מנוסה, מקבלים פחות אחוזים, אבל לא עוסקים בהשקעה כלל. יזמים מחפשים משקיעים כל הזמן, אז רק תנסו לאתר אותם ברשת.

כן, בערך- השווקים בארה”ב, באוקראינה וקפריסין למשל עדיין יודעים לייצר למעלה מ-15% תשואה בשנה באיזורים מסויימים. מי שאומר שזה לא נכון, פשוט לא משקיע באיזורים הנכונים או לא מחפש טוב. למה בערך? כי זה לא פאסיבי לחלוטין, גם אם יש חברת ניהול תהיה כאן מעורבות שוטפת לא קטנה מהצד שלכם, וכמובן בזמן הרכישה והשיפוץ המעורבות תהיה גדולה יותר.

כן, אבל– אפשר לעשות את זה גם בתיק מניות בשוק ההון (עצמאי או מנוהל), אבל אם מדברים על סיכונים, כנראה שכאן הסיכון הוא הגבוה ביותר, והשליטה בנעשה היא הקטנה ביותר (עד לא קיימת).

* אין לראות במאמר זה, כמו בתכנים המפורסמים באתר, משום המלצה על השקעה כזו או אחרת.

אתר ברוקר לי רוצה לספק למשקיעיו ולמשתמשיו מגוון רחב של אפשרויות השקעה, החל מהשקעות סולידיות ועד להשקעות “הרפתקניות”.

אנו משתדלים לבדוק את העסקאות המועלות באתר ולעבוד עם חברות השקעה אמינות וטובות, אולם המשקיע חייב לעשות את בדיקותיו המלאות, להפעיל את שיקול דעתו ולהתחשב בשיקוליו הכלכליים ושאר שיקוליו האישיים, באופן עצמאי בלבד.

אנחנו משתדלים לעזור למשקיעי האתר לנתח את העסקאות המוצעות ומעלים בסיעור מוחות משולב את היתרונות והחסרונות בכל השקעה. בכדי לנסות לנתח עסקה יחד איתנו, ניתן לפנות אלינו בכתובת info@brokerli.com. אנו עובדים ע”פ קריטריוני השקעה משלנו, באפיקים שאנחנו מאמינים בהם יותר, ולכן, שוב, גם בעת ניתוח הדברים יחד, אין לראות בדברים כהנחייה, עצה, המלצה או הכוונה, אלא בסיעור מוחות המעלה יתרונות וחסרונות, סיכויים וסיכונים.

3/5 - (2 votes)
שתפו

    מחפשים למכור עסק? הגעתם למקום הנכון!

    הדרך הטובה ביותר למכור היא ע"י ליווי של ברוקרלי

    ברוקרלי בעלת מאגר קונים גדול ומפולח לפי תחום ותקציב שנבנה במשך שנים, אצלנו תקבלו את החשיפה הגדולה האיכותית והממוקדת ביותר שיש למכירת העסק שלכם.
    עם צוות שמורכב מקבוצה של סוכנים ויועצים עסקיים מנוסים מאד גם בזירה העסקית וגם במכירת עסקים הלכה למעשה במשך שנים נשמח לעזור גם לכם.

    צרו איתנו קשר בטלפון ☎️ 0723971642 או השאירו פרטים וצוות האתר ייצור איתכם קשר.





    צור קשר

    לוגו - ברוקרלי סוכן השקעות חכם

    מעוניינים בשיחה עם נציג?
    השאירו פרטים ונחזור אליכם עם כל הפרטים!


      לשאלות ופרסום נכסים:
      טלפון: 0723971642
      אימייל: info@brokerli.com

      לעדכונים בזמן אמת, הירשמו לניוזלטר שלנו