אין תגובות

כל מה שצריך לבדוק לפני שרוכשים עסק קיים

רכישת עסק קיים

רכישת עסק קיים היא לא דבר של מה וכך. לרוב מדובר בסכומים המתחילים מעשרות אלפי שקלים ויכולים להגיע למיליוני שקלים. לכן, לפני רכישה של עסק קיים והשקעה בו כדאי יהיה לבצע בדיקות שונות ומקיפות על העסק, השוק ועוד. אולי אפילו לחשוך על חברת תיווך לעסקים שתסייע בביצוע הבדיקות ואמיתות הנתונים. מה צריך לבדוק לפני שרוכשים עסק קיים? באילו סוגי עסקי כדאי להשקיע? כל המידע לפניכם.

באילו סוגי עסקים ניתן להשקיע?

בבואכם למצוא חברות למכירה, כאלה שתוכלו להשקיע בהן, חשוב יהיה לבדוק את סוג העסקים שתרצו להשקיע בהם, כיוון שיש סוגי עסקים שונים הדורשים בדיקות שונות ותפעול שונה.

עסק דיגיטלי: נקרא גם נכס דיגיטלי. מדובר על עסק שפועל בסביבת האינטרנט לרוב. עסק קיים בתחום האינטרנט יכול להיות אתר אינטרנט שמייצר הכנסה מפרסומות או כל דרך אחרת, יכול להיות עסק שיש לו בסיס לקוחות נאמן, אתר מקודם המניב תנועת גולשים ומביא לקוחות לשירותים פיזיים ועוד. עסק דיגיטלי יכול להיות גם אתר חנות המשווק מוצרים פיזיים בתחום מסוים. 

עסק פיזי: עסק הפועל באופן מלא אופליין. יכול להיות לו אתר אינטרנט אך הפעילות שלו היא אופליין. לדוגמה: משרד פרסום שבו העובדים יושבים במשרד מסוים ומספקים שירותי פרסום ללקוחות, מפעל, חנות פיזית ועוד. עסקים מסוג זה מצריכים בדיקות מקיפות יותר אודות פעילות העסק, הנכסים וההתחייבויות שלו ואת העלויות הכרוכות בתחזוקה השוטפת של העסק, העסקת העובדים ועוד.

מה חשוב לדעת לפני רכישת עסק קיים?

  • בדיקת נאותות פיננסית – ערכו בדיקה יסודית של הרישומים הפיננסיים של העסק, לרבות דוחות רווח והפסד, מאזנים, דוחות תזרים מזומנים ורישומי מס, כדי להעריך את בריאותו ויציבותו הפיננסית של העסק. 
  • סיבת מכירה – בבואכם לחפש אחר עסקים למכירה – הבינו את הסיבה שהבעלים הנוכחי מוכר את העסק. האם זה בגלל פרישה? קשיים כלכליים? או סיבות אישיות אחרות שעשויות להשפיע על הערך או הפוטנציאל של העסק.  
  • מחקר שוק – בצעו מחקר שוק מקיף שבו העסק פועל, כולל מגמות שוק, תחרות ופוטנציאל לצמיחה, כדי לקבוע את סיכויי הצמיחה של העסק. 
  • בסיס לקוחות ומוניטין – האם יש לעסק בסיס לקוחות נאמן? תשתיות דיגיטליות יציבות ומביאות לקוחות? בדקו גם את מוניטין המותג ושביעות רצון הלקוחות כדי לאמוד את רמת נאמנות הלקוחות והפוטנציאל לצמיחה עתידית. 
  • נכסים והתחייבויות – בדקו היטב את הנכסים וההתחייבויות של העסק, לרבות מלאי, ציוד, קניין רוחני והתחייבויות, כדי לקבוע את הערך הכולל ואת הסיכונים הפוטנציאליים. 
  • שכירות ומיקום – במידה ואתם קונים עסק קיים ועובד עם חוזה שכירות קיים שצריך לכבד – בדקו היטב את חוזה השכירות והנתונים השונים בו. 
  • מחיר העסק – הכינו את עצמכם למשא ומתן לגבי מחיר העסק עם כל הנתונים הנדרשים לכם כדי להעריך את מצבו הפיננסי של העסק, פוטנציאל הצמיחה שלו והערך המדויק ביותר שלו לצד הסכום שתרצו להציע. 
  • צמיחה ופוטנציאל עתידי – קחו בחשבון את הפוטנציאל לצמיחה והתרחבות של העסק בבעלותכם החדשה וחשבו כיצד המיומנויות והמשאבים שלך עולים בקנה אחד עם פוטנציאל הצמיחה של העסק.

לסיכום; רכישת עסק קיים יכולה להיות מהלך מתגמל, אך הוא דורש בדיקת נאותות והערכה מדוקדקת. הבנת הנתונים הפיננסיים, סיבת המכירה, ניתוח השוק, בסיס לקוחות, דינמיקה של עובדים (אם מדובר בעסק עם עובדים), נכסים והתחייבויות הם גורמים מכריעים בקבלת החלטה מושכלת. ביצוע מחקר מעמיק ופנייה לייעוץ מקצועי במהלך תהליך הקנייה יסייע בהפחתת סיכונים ויציב את הבסיס להשקעה נבונה. לצורך כך חברת ברוקרלי תוכל לסייע לכם בנושא.

דרג
שתפו

    מחפשים למכור עסק? הגעתם למקום הנכון!

    הדרך הטובה ביותר למכור היא ע"י ליווי של ברוקרלי

    ברוקרלי בעלת מאגר קונים גדול ומפולח לפי תחום ותקציב שנבנה במשך שנים, אצלנו תקבלו את החשיפה הגדולה האיכותית והממוקדת ביותר שיש למכירת העסק שלכם.
    עם צוות שמורכב מקבוצה של סוכנים ויועצים עסקיים מנוסים מאד גם בזירה העסקית וגם במכירת עסקים הלכה למעשה במשך שנים נשמח לעזור גם לכם.

    צרו איתנו קשר בטלפון ☎️ 0723971642 או השאירו פרטים וצוות האתר ייצור איתכם קשר.





    צור קשר

    לוגו - ברוקרלי סוכן השקעות חכם

    מעוניינים בשיחה עם נציג?
    השאירו פרטים ונחזור אליכם עם כל הפרטים!


      לשאלות ופרסום נכסים:
      טלפון: 0723971642
      אימייל: info@brokerli.com

      לעדכונים בזמן אמת, הירשמו לניוזלטר שלנו