אין תגובות

בתי השקעות מומלצים

בתי השקעות מומלצים

בתי השקעות מומלצים

משקיעים רבים מחפשים את האדם או הגוף שישקיע את כספם במקום הנכון ביותר עבורם, בעיקר מסיבות של חוסר זמן וחוסר ידע. הנטייה העיקרית (וכנראה הנכונה, אם הולכים לשוק ההון), היא לחפש אחר בית השקעות ותיק, מנוסה ובעל רקורד מוצלח לתקופה ארוכה, שישקיע את הכסף בצורה החכמה והטובה ביותר. כאן מתחיל האתגר האמיתי;

בסביבה רווית בתי השקעות, שבה כל אחד מפרסם שהוא המומחה האמיתי לניהול תיקי ההשקעות, שהוא המנוסה והמיומן ביותר ובשורה התחתונה הוא גם הטוב ביותר ומספר 1 בשוק, מאוד קל ליפול לפרסומים מוטעים או סותרים ולבחור לא נכון. אז איך, בכל זאת, ניתן לנסות לדעת ולבחון בצורה הטובה ביותר את בתי ההשקעות השונים, עד שנמצא את המתאים ביותר עבורנו? אספנו מספר פרמטרים חשובים לבחינה.

אז איך לבחור בית השקעות?

  1. ותק: חשוב לבחון בתי השקעות ותיקים, מבוססים ויציבים, שהפכו לשם דבר בשוק. יש לבחון כמה שנים בית ההשקעות מנהל תיקי השקעות, מה היקף הסכומים והנכסים המנוהלים דרכו ועוד.
  2. עלויות ניהול נמוכות: לא כולם מבינים ואף רבים מתעלמים מכך, אבל לעלויות הניהול יש משמעות מכרעת בגובה התשואה שתייצרו. משקיעים לא מנוסים כלל לא שואלים על גובה דמי הניהול ולא מכניסים את עלות הניהול לתחזית ההשקעה. ההבדלים בעלויות בין דמי הניהול בין החברות השונות יכולים להיות משמעותיים מאוד, ויכולים לעזור במו”מ מול בית ההשקעות הנבחר במטרה להוריד את עלויות הניהול שלו. חשוב להדגיש, דמי הניהול אינם רק אלה הנקבעים בין נציג המכירות ללקוח, אלא כוללים גם עמלות הבנק (קנייה ומכירה, “דמי משמרת” וכו’).
  3. התשואות הכי גבוהות לאורך זמן: נשמע מובן מאליו, אך גם הנושא הזה דורש חקר ובדיקות מעמיקות. מטבע הדברים, מטרת העברת הכסף לגוף ההשקעות הינה מקסום תשואות ולכן באופן טבעי אנו מחפשים את הגוף שיודע לעשות את זה הכי טוב ובעיקר לאורך זמן. הטעות הנפוצה היא לבחון בית השקעות ע”פ הצלחותיו בחודשים האחרונים או בשנה האחרונה. מדובר בנתונים מטעים, ועל כן נהוג ומקובל בשוק ההון לבחון את הצלחת בתי ההשקעות על פני 3-5 שנים.
  4. תשואות בתקופות הפחות טובות: שוק ההון הוא שוק תנודתי מאוד, דבר שמתבטא פעמים רבות בירידות שערים חדות. אחת השאלות העיקריות ששואלים משקיעים, היא מה היכולת שלהם לספוג הפסדים (או יותר נכון- לראות את התיק בירידה) בעקבות אופיו של השוק. מכיוון שלא לכל משקיע יש את היכולת והסיבולת להכיל ירידות כאלה, חשוב לבחון את ביצועי בתי ההשקעות בתקופות הירידות החדות של השוק (כמו ב-2008 או 2011 לדוגמא), מתוך מטרה לבחור בית השקעות שהצליח לצמצם ולמזער “נזקים” בתקופות אלה.
  5. היבטי מס: אחד השיקולים המשפיעים על גובה התשואה נטו הוא שיקול הקשור לתשלום מיסים (מעבר לדברים הברורים של תשואה ישירה על הכסף ועמלות נמוכות). בשוק ההון יש מספר מכשירים פיננסיים כגון קופת גמל להשקעה, השקעה בפוליסת חסכון, קופת גמל לפי תיקון 190 וכו’, להם קיימים יתרונות מיסוי גדולים על פני השקעות אחרות.
  6. יציבות ותנודתיות קטנה: לא מעט בתי השקעות מציגים נתונים שנתיים יפים. אולם כאשר צוללים לעומק הביצועים של הקרן או בית ההשקעות לאורך שנת הפעילות, ניתן לראות עליות וירידות חדות, דבר שלרוב אינו פשוט כלל עבור המשקיע. לכן, חשוב לחפש בית השקעות יציב, שמייצר תשואה עקבית ועם מגמת עלייה ברורה.

דירוג בתי השקעות בישראל

אחת לשנה מפרסם דן אנד ברדסטריט (DUN’S) את דירוג בתי ההשקעות שלו, שמורכב משקלול של מספר פרמטרים שונים, ביניהם גם סך הנכסים המנוהלים בכל בית השקעות. זוהי הרשימה של DUN’S לשנת 2019:

  1. פסגות (סך נכסים מנוהלים – 65 מיליארד)
  2. מיטב ד”ש (סך נכסים מנוהלים – 18 מיליארד)
  3. אקסלנס (סך נכסים מנוהלים – 9 מיליארד)
  4. הראל פיננסים (סך נכסים מנוהלים – 13 מיליארד)
  5. ילין לפידות (סך נכסים מנוהלים – 19 מיליארד)
  6. אי בי אי / IBI (סך נכסים מנוהלים – 30 מיליארד)
  7. מגדל שוקי הון (סך נכסים מנוהלים – 7 מיליארד)
  8. אינפיניטי (סך נכסים מנוהלים – 6 מיליארד)
  9. פעילים (סך נכסים מנוהלים – 16 מיליארד)
  10. טאלנט (סך נכסים מנוהלים – 1.5 מיליארד)
  11. אנליסט (סך נכסים מנוהלים – 18 מיליארד)

השוואת תשואות בתי השקעות

הרצון לקיים השוואת תשואות בין בתי השקעות שונים מאוד שכיח ונפוץ, אך הוא בעייתי ולמעשה לא אפשרי. ככל שמדובר בתיקים מנוהלים, הרי שגם אם יש ברשות המשקיע פרטים, תהיה בעיה לייצר השוואה שכזו. הסיבה לכך- כל תיק מנוהל לפי ההנחיות של הלקוח ומכיוון שלקוחות שונים ברצונותיהם ואופיים אחד מהשני, גם התיקים שלהם מנוהלים באופן שונה.

בתי השקעות – שאלות ותשובות

האם כדאי לסחור באופן עצמאי או להעביר את ניהול הכספים לבית השקעות?

זו שאלה שמאוד תלויה באופי שלכם כסוחרים, לצד הידע שלכם בשוק ההון. אם הידע שלכם מועט, כמובן שמומלץ לתת לבית ההשקעות לנהל את כספכם, לאחר בחינה יסודית והתאמת בית ההשקעות עבורכם. בנוסף, שאלו את עצמכם אם תרצו להיות אקטיביים במסחר (ניהול עצמאי) או פאסיביים (ניהול דרך בית השקעות).

לפי אילו פרמטרים כדאי למדוד בתי השקעות?

1. ותק - שימו לב כי לבית ההשקעות יש ניסיון ורזומה עשיר. 2. עלויות ניהול נמוכות - אם התיק מייצר רווח גבוה אך דמי הניהול גבוהים, כמעט לא עשיתם את זה כלום. הקפידו לנהל מומ על גובה דמי הניהול. 3. תשואות גבוהות לאורך זמן - זהו שם המשחק כמובן, וודאו שבית ההשקעות יודע לייצר למשקיעיו תשואות גבוהות ולא באופן נקודתי, אלא על ציר זמן של כ-5 שנים. 4. תשואות בתקופות הפחות טובות - החכמה היא לדעת להרוויח או לכל הפחות להישאר יציבים גם בירידות חדות של השוק. 5. יציבות ותנודתיות קטנה - משקיעים סולידיים ולא מנוסים רגישים מאוד לתזזיתיות גבוהה בתיק, לכן עדיף לחפש בית השקעות שיודע להרוויח בתיק יציב מאשר כזה שיודע להרוויח בתיק מאוד תנודתי.

האם כדאי להשקיע את כספי בתיק מניות או בתיק אגח?

זו שאלה שמאוד רלוונטית לאופי שלכם כמשקיעים, ליכולתכם לספוג הפסדים ולטווח הזמן בו תרצו לקבל את הכסף בחזרה. ככלל, תיק מנייתי הוא תיק מסוכן יותר ותנודתי יותר, כך שצריך להיות חסינים לשינויים תכופים שקורים בו, בהם גם ירידות גדולות. בנוסף, רצוי להבין שהשקעה בשוק ההון לרוב הינה לטווח ארוך ולא להיבהל ממגמות ירידה כאלו ואחרות.

האם ניתן או נכון לבצע השוואת תשואות בין בתי השקעות שונים?

הרצון לקיים השוואת תשואות בין בתי השקעות שונים מאוד שכיח ונפוץ, אך הוא בעייתי ולמעשה לא אפשרי. ככל שמדובר בתיקים מנוהלים, הרי שגם אם יש ברשות המשקיע פרטים, תהיה בעיה לייצר השוואה שכזו. הסיבה לכך - כל תיק מנוהל לפי ההנחיות של הלקוח ומכיוון שלקוחות שונים ברצונותיהם ואופיים אחד מהשני, גם התיקים שלהם מנוהלים באופן שונה.

שואלים את עצמכם איפה כדאי להשקיע כסף? הגעתם למקום הנכון. ברוקרלי, השקעות מניבות בכל תחום ובכל העולם.

3.2/5 - (4 votes)
שתפו

    מחפשים למכור עסק? הגעתם למקום הנכון!

    הדרך הטובה ביותר למכור היא ע"י ליווי של ברוקרלי

    ברוקרלי בעלת מאגר קונים גדול ומפולח לפי תחום ותקציב שנבנה במשך שנים, אצלנו תקבלו את החשיפה הגדולה האיכותית והממוקדת ביותר שיש למכירת העסק שלכם.
    עם צוות שמורכב מקבוצה של סוכנים ויועצים עסקיים מנוסים מאד גם בזירה העסקית וגם במכירת עסקים הלכה למעשה במשך שנים נשמח לעזור גם לכם.

    צרו איתנו קשר בטלפון ☎️ 0723971642 או השאירו פרטים וצוות האתר ייצור איתכם קשר.





    צור קשר

    לוגו - ברוקרלי סוכן השקעות חכם

    מעוניינים בשיחה עם נציג?
    השאירו פרטים ונחזור אליכם עם כל הפרטים!


      לשאלות ופרסום נכסים:
      טלפון: 0723971642
      אימייל: info@brokerli.com

      לעדכונים בזמן אמת, הירשמו לניוזלטר שלנו