אין תגובות

איפה כדאי להשקיע כסף?

איפה כדאי להשקיע כסף?

מחפשים הזדמנויות השקעה מניבות? אתם חייבים לבדוק את ההזדמנויות הללו

אחת התהיות הגדולות בחיינו, היא איפה כדאי להשקיע כסף שצברנו.

אם אתם שואלים את עצמכם איפה כדאי להשקיע כסף? תוכלו לבחון את 3 האפשרויות הבאות:

  1. קרן השקעות בעסקים – החל מ-100,000 ש״ח
  2. השקעה בנכסים דיגיטליים 
  3. השקעה או רכישה של עסק פיזי

בין אם מדובר בשכירים או עצמאים, לרובנו (בתקווה) יש חסכונות שאנו מייעדים להשקעה. במאמר זה נפרוט מספר אפשרויות השקעה מקובלות, נפוצות ומומלצות ובמאמרים אחרים ניכנס לכל אפשרות כזו יותר לעומק. אם שאלתם את עצמכם “איפה כדאי להשקיע כסף”, המאמר הבא הוא בשבילכם.

לפרטים נוספים, צרו איתנו קשר במייל info@brokerli.com או בטלפון 0723971642

נקודת המוצא של כל משקיע צריכה להיות שאסור לכסף שלו “לישון” בבנק. הכסף שם צובר אבק במקרה הטוב ומאבד מערכו במקרה הרע, ובכדי להגדיל את ההון ולצאת לעצמאות כלכלית, צריך לתת לכסף “לעבוד” בשבילנו.

בטרם נתחיל, חשוב לציין כי כל אדם וכל משקיע מחפש סוג השקעה שונה, בהתאם לאופיו ומצבו בנקודת הזמן בה הוא רוצה להשקיע. לדוגמא, אדם צעיר בשנות העשרים לחייו עשוי לרצות להשקיע באפיקים מסוכנים והרפתקניים יותר שעשויים להניב תשואה גבוהה יותר על הכסף, לעומת בעל משפחה המעוניין להשקיע באפיקים סולידיים יותר, שאמנם יניבו תשואה נמוכה יותר, אך גם יסכנו את הכסף פחות.

אז על קצה המזלג… איפה מתחילים ומהם אפיקי ההשקעה הקיימים?

  1. השקעה פקדון בבנק – זו כנראה ההשקעה הגרועה ביותר, כי היא לא באמת השקעה. אנשים רבים משאירים את הכסף בבנק במחשבה או תקווה שיצבור ריבית, כאשר הריבית שהבנק נותן נמוכה ולרוב הכסף מאבד מערכו (אינפלציה). הריבית מאוד נמוכה גם אם מדובר בחסכון לטווח ארוך והסיבה היחידה שבגללה כתבנו את האפיק הזה היא כדי לא להשקיע בו, עדיף שתמשיכו הלאה.
  2. השקעה בנדל”ן בארץאחד האפיקים השכיחים ביותר וכנראה שהראשון שקופץ לראש בנושא השקעות, הוא אפיק הנדל”ן. לנדל”ן יש יתרונות רבים עליהם נפרט במאמרים אחרים, כאשר העיקריים שבהם הם היציבות והאפשרות למנף (הלוואות, משכנתאות) כדי לייצר הון נוסף. החסרון העיקרי בנדל”ן בארץ, לדעת רבים, הוא התשואה הנמוכה שהוא מייצר. לרוב מדובר בכ-3%-4% תשואה שנתית, אולם גם כאן ניתן להגיע לתשואות גבוהות הרבה יותר אם עובדים נכון. אפיקי ההשקעה הנפוצים בנדל”ן בארץ- דירות/בתים למגורים, נכסים מסחריים/משרדים, קרקעות- בין אם מופשרות ובין אם לאו.
  3. השקעה בנדל”ן בחו”להתשואות הנמוכות בארץ, לצד התייקרות מטורפת של מחירי הנדל”ן, מובילה משקיעים רבים להשקעות במדינות אחרות. קצת לאחר משבר הסאב פריים התחילה נהירה גדולה של משקיעים ישראליים לשוק האמריקאי, שעדיין ממשיכים להשקיע עד היום. בשנים האחרונות ניתן למצוא יותר ישראלים המשקיעים גם באירופה, בעיקר במדינות כמו גרמניה, אנגליה, פורטוגל, קפריסין, גאורגיה ואוקראינה. החסרון היחסי בהשקעות בחו”ל, הוא חוסר השליטה. משקיעים רבים אוהבים את השליטה והניהול אצלם בידיים ולכן מתקשים להשקיע באיזורים גאוגרפיים רחוקים מהם. הדבר נפתר ע”י הסכמים עם חברות ניהול, אך לא כל משקיע מוכן לקחת את הסיכון הכרוך בכך.
  4. נכס דיגיטלי – אחד ממוצרי ההשקעה הלוהטים בבחינת השקעות אלטרנטיביות בתקופה האחרונה. סכום ההשקעה הנמוך, לצד הפוטנציאל לתשואה גבוהה שלא ניתן להשיג באפיקי השקעה אחרים, גורמים לנהירת משקיעים לבניית או רכישת נכסים דיגיטליים. קיים מגוון רחב וצורות שונות לנכסים דיגיטליים, כאשר הרעיון הכללי הוא בניית אתר/דף אינטרנט שיודע להביא תנועת גולשים/עוקבים ולהמיר אותה לכסף, בתצורת פניות, מכירות או פרסומות.
  5. הלוואות חברתיות – בשנים האחרונות אנחנו עדים להתפתחות הכלכלה השיתופית בעולם. אחד המיזמים הלוהטים בשוק ההשקעות בתקופה האחרונה, הינו מיזם ההלוואות החברתיות. הקונספט של המיזם פשוט: במקום לקבל הלוואה מהבנק, אנו מקבלים הלוואה מאנשים אחרים. במקום שהבנק ירוויח את הריבית, המלווה, שהוא למעשה אדם פרטי, מרוויח את הריבית בעצמו וכך מייצר לעצמו תשואה יחסית יפה על הכסף שלו. על האפיק הזה נרחיב במאמר אחר, אך בתמציתיות- מדובר בפלטפורמה אינטרנטית שמפגישה בין לווים למלווים, הפלטפורמה מבצעת את בדיקת הנאותות למבקש ההלוואה ומקבלת עמלה בדרך. הסיכון של המלווה הוא לפשיטת רגל או חדלות פירעון של הלווה, אולם הסיכון מצטמצם ע”י כך שהלוואתו של המלווה מפוזרת בין מספר לווים שונים, כך “נפילה” של אחד לא תיצור פגיעה משמעותית בקרנו של המשקיע.
  6. מטבעות וירטואליים/שוק הקריפטו – כולם זוכרים את טירוף הביטקוין ומי שאינו מעורה בתחום המטבעות הקריפטוגרפיים שמע בעיקר על המטבע הזה. אולם, יש עוד המון מטבעות וירטואליים כגון איטריום, ריפל וכו’ ולאחרונה כמובן השיקה פייסבוק את ליברה. הרעיון מאחורי המטבעות הוירטואליים הוא לייצר שוק מבוזר, כלומר שלא קיים גוף מרכזי שמפקח עליהם והשוק אינו כפוף לרגולציה. מדובר בשוק מאוד תנודתי ורצוי לחקור אותו לעומק לפני השקעה בו.
  7. השקעה בסטארטאפים/השקעות המונים – מדובר במוצר המאפשר למעשה לרכוש מניות בחברות הזנק בתחילת דרכן. בארץ, ניתן למצוא השקעות באתרים כמו “פיפלביז”, “אקזיט וואלי” וכו’. במודל זה היזמים מעלים קמפיין באחת הפלטפורמות, בו הם מספרים מה מטרת המיזם, באיזה מצב הוא נמצא, כמה כסף הם רוצים לגייס ומה השימוש שייעשה בסכום שיגוייס. המטרה העיקרית בהשקעה בחברות או מיזמים מסוג זה, היא הציפייה לקבל רווחים שנתיים (דיבידנדים) בעת שהחברה הופכת רווחית או ביצוע אקזיט לאחר מספר שנים.

נכס מניב באילינוי ארה"ב 11.14% תשואה נטו ועליית ערך מיידית

וילה בטבריה Michelangelo top 10 צפי לעליית ערך ותשואה שנתית גבוהה

 

השקעה בשוק ההון על אפיקיו השונים

  1. מסחר עצמאי בבורסה/שוק ההון – השקעה באופן ישיר ועצמאי במניות ואג”חים בבורסה. הסיבה לביצוע השקעה באופן עצמאי ולא דרך הבנקים, היא שהעמלות שהבנקים גובים על קנייה ומכירה של ניירות ערך גבוהה בהרבה מהחלופות הקיימות. החלופות הן זירות מסחר עצמאיות, הניתנות דרך בתי השקעות, שם העמלות נמוכות משמעותית. השקעה בתיק מנייתי בשוק ההון נחשבת מסוכנת, מה שמגדיל גם את האופציה לרווחים גבוהים יותר (כידוע, אין סיכוי בלי סיכון), אולם נדרש ידע רב כדי לבצע עסקאות בתחום בצורה נכונה. האפיק לרוב מתאים יותר למשקיעים פחות סולידיים או לכאלה שמוכנים להעמיד בסיכון חלק מהתיק שלהם, בזמן שחלק אחר מהתיק מושקע במקומות יציבים יותר.
  2. קרנות השתלמות – מכשיר פיננסי מצוין ששכירים מתעקשים עליו ולא מעט עצמאיים מתעלמים ממנו מסיבה לא ברורה. קרן ההשתלמות מופרשת בכל חודש (10% מהסכום שנקבע- 2.5% מופרש ע”י העובד ו-7.5% ע”י המעסיק) ממשכורתו של העובד ולמעשה מושקעת ע”י בית ההשקעות בשוק ההון. הקרן הופכת נזילה רק לאחר 6 שנים, אך היתרונות המשמעותיים שלה הן תשואה חיובית שהקרן מייצרת בזמן ההפקדות, כך שמלבד ההון העצמי נוצרים גם רווחים, בנוסף לאפקט ריבית דריבית שמגדיל את הרווחים ומעל הכל- מדובר בהוצאה מוכרת לבית העסק ולרווחים פטורים ממס עד תקרה מסויימת
  3. קופת גמל להשקעה – קופות הגמל המסורתיות הפכו מאז 2008 למוצר חיסכון לטווח ארוך, שאת הכספים ממנו ניתן למשוך כקצבה רק לאחר גיל פרישה. לאחרונה, אישר משרד האוצר מוצר חיסכון חדש ואטרקטיבי שהוא קופת גמל חדשה – קופת גמל להשקעה, שיאפשר לחוסכים ליהנות מהיתרונות של קופת גמל רגילה אבל עם בונוס – אפשרות למשוך את הכספים שנצברו בקופת הגמל החדשה בכל עת (גם מתחת לגיל הפרישה) בצורה הונית (סכום מלא או חלקי), וללא תשלום “קנס” על פירעון מוקדם כמו בקופות הגמל המסורתיות ובתשלום מס על הרווחים בלבד.

אם כך, שואלים את עצמכם איפה כדאי להשקיע כסף? מחפשים להשקיע בנכסים מניבים או בעסקים וסטארטאפים? הגעתם למקום הנכון.

המלצות להשקעת כסף – שאלות ותשובות

איפה אפשר להשקיע כסף?

פיקי ההשקעה המובילים הם נדלן פרטי בארץ או בחול, קרקעות, קרנות השתלמות, קופות גמל להשקעה, מסחר עצמאי בבורסה, פוליסות חיסכון, הלוואות חברתיות, מימון המונים, מטבעות קריפטו, רכישת עסקים, נכסים דיגיטליים והשקעות אלטרנטיביות משלימים לתחומים הנל.

כמה כסף צריך בשביל להתחיל להשקיע?

תלוי. ניתן להשקיע גם ממאות שח בחודש בקרנות השתלמות, קופות גמל, פוליסות חיסכון או מימון המונים ומאלפי שח במסחר עצמאי בבורסה, החל מעשרות אלפי שח בנכסים דיגיטליים השקעות אלטרנטיביות וממאות אלפי שח לרכישת עסקים, קרקעות ,נדלן בחול ואפילו בארץ- הון עצמי.

איפה הכי כדאי להשקיע כסף?

זה תלוי בסכום הכסף שתוכלו להשקיע, במידת הסיכון שאתם מוכנים לכסף, מידת הצורך שלכם בכסף, הנזילות שתקבע את משך ההשקעה הצפוי והיבטים נקודתיים נוספים מלבד כמובן אסטרטגיית ההשקעה הכללית שלכם.

למה מומלץ להשקיע כסף מגיל צעיר?

כמה סיבות: א. הערך של הכסף לרוב לא נשחק לכל הפחות ומניב רווחים במצבים טובים יותר. ב. באפיקים מסויימים (דוגמא בקרנות מחקות בשוק ההון יש פוטנציאל ריאלי למדיי לרווח משמעותי מאד של מאות אחוזים ומעלה בהשקעה לטווח ארוך לעשרות שנים. ג. ריבית דריבית - הכסף צובר ריבית מצטברת עם הזמן - מה שאלברט איינשטיין הגדיר כפלא השמיני בתבל. ד. חיסכון במס לעצמאיים - ישנם השקעות אשר הוצאותיהם או ריווחיהן מוכרות במידה כזו או אחרת לצרכי מס. ה. עצמאות כלכלית - כשלומדים לעבוד עם כסף בהשקעות מגיל צעיר גדלה ההזדמנות לצאת לפנסיה בגיל צעיר יותר, או במילים אחרות, מתאפשר לכם לתת לכסף לעבוד בשבילכם במקום שאתם תעבדו בשביל הכסף שזה הצעד החשוב ביותר בדרך לרווחה כלכלית.

4/5 - (4 votes)
שתפו

    מחפשים למכור עסק? הגעתם למקום הנכון!

    הדרך הטובה ביותר למכור היא ע"י ליווי של ברוקרלי

    ברוקרלי בעלת מאגר קונים גדול ומפולח לפי תחום ותקציב שנבנה במשך שנים, אצלנו תקבלו את החשיפה הגדולה האיכותית והממוקדת ביותר שיש למכירת העסק שלכם.
    עם צוות שמורכב מקבוצה של סוכנים ויועצים עסקיים מנוסים מאד גם בזירה העסקית וגם במכירת עסקים הלכה למעשה במשך שנים נשמח לעזור גם לכם.

    צרו איתנו קשר בטלפון ☎️ 0723971642 או השאירו פרטים וצוות האתר ייצור איתכם קשר.





    צור קשר

    לוגו - ברוקרלי סוכן השקעות חכם

    מעוניינים בשיחה עם נציג?
    השאירו פרטים ונחזור אליכם עם כל הפרטים!


      לשאלות ופרסום נכסים:
      טלפון: 0723971642
      אימייל: info@brokerli.com

      לעדכונים בזמן אמת, הירשמו לניוזלטר שלנו