אין תגובות

ניהול נכסים דיגיטליים

השקעה בנכס דיגיטלי שמייצר שכירות חודשית ממוצעת של 600$

ניהול נכסים דיגיטליים

אחד מתחומי ההשקעות הלוהטים ביותר בתקופה האחרונה, הוא תחום הנכסים הדיגיטליים.

בשונה מנכסי נדל”ן פיזיים, הנכסים הדיגיטליים דורשים השקעה כספית נמוכה בהרבה, ולעיתים עשויה להניב הכנסה גבוהה יותר מהכנסה של נכסים פיזיים יקרים.

אולם, ניהול הנכס הדיגיטלי לעיתים אינו דבר פשוט ולמי שמגיע בלי רקע בתחום, הכנו את הצ’ק ליסט המושלם שיגרום לכך שלא יפספס דבר.


מחפשים להשקיע בנכס דיגיטלי משלכם או לרכוש נכס דיגיטלי מניב?

צרו איתנו קשר לפרטים נוספים.
טלפון: 0723971642
אימייל: info@brokerli.com

למעבר לרשימת נכסים דיגיטליים מניבים, לחצו כאן.


התכנון מתחיל עוד לפני ההקמה

לנכסים דיגיטליים יש בד”כ מודל הכנסה די ברור כבר מראש, שעשוי להגיע במספר דרכים:

  1. מכירת לידים – כלומר פיתוח אתר בנישה מסויימת ואז העברת הפניות שמגיעות לאתר לגורם מסויים או למספר גורמים, בתמורה לתשלום עבור הליד ו/או סגירת העסקה
  2. השכרת האתר כולו – בדומה לסעיף הקודם, האתר יהיה בנישה שנבחרה מראש, אך התשלום יבוצע פר פנייה אלא בעבור שכירות האתר כולו, כך שכל התנועה תגיע לספק אחד בלבד.
  3. הכנסה מפרסומות – מודל זה נעשה לרוב באתרי תוכן, בהם משלבים לאחר שמתקיימת תנועה גבוהה באתר הטמעות של פרסומות של גוגל

לפרמטרים הנ”ל יש לייחס חשיבות גבוהה, כיוון שהם לרוב מבוססי תנועה אורגנית, כלומר דרך גוגל. בנייה נכונה של האתר בכלל ושל דפי הקטגוריות הפנימיים בפרט, יקלו הן על הקידום בגוגל בהמשך הדרך והן על הצורך בפיתוחים/שינויים באתר תוך כדי תנועה. בנוסף, תבניות האתר והתכנות שלו לרוב מבוססים על הפורמט העסקי שנבחר, לכן חשוב לתת לכך דגש בטרם היציאה לדרך.

לא אנשי מקצוע? תבדקו טוב

עולם הנכסים הדיגיטליים עשוי להיות לא פשוט להבנה למי שאינו מעורה בתחום. הדבר נכון גם לגבי יכולות בדיקת ההתכנות או התכנית העסקית בטרם היציאה לדרך, אך לא פחות חשוב מכך- בהבנת התהליכים הנדרשים לאחר תחילת הקמת הפרוייקט או השקתו. אנו רואים את נושא הניהול במספר אפשרויות:

  1. הקימו את הנכס בשותפות עם מומחים בתחום – כמו בכל תחום אחר, אם אין ברשותכם את הידע הנדרש בכדי להקים נכס דיגיטלי ולנהל אותו בשוטף, כדאי לשאוף להציע לאנשי מקצוע להיות שותפים שלכם במיזם. מי הם אנשי המקצוע? מפתחים (בוני אתרים), מקדמים אורגניים בגוגל, אנשי שיווק וכו’. מדוע שיצטרכו אתכם? מכיוון שבמרבית המקרים ירצו השותפים להיעזר בשותף תפעולי, כלומר זה שיתנהל מול הספקים, בנוסף לכספי ההשקעה שלו.
  2. השקיעו באופן פאסיבי לחלוטין – הכוונה היא להיות המממן של האתר למעשה, בלי שום מחוייבות תפעולית ו/או מימונית לאחר שלב ההקמה. מאוד חשוב לבצע בדיקה יסודית לגוף היזמי, כלומר זה שמשקיעים בו. הבדיקה תבוצע לרוב דרך בחינה של אתרים שאותו גוף כבר הקים, משווק אותם ובעיקר מייצר מהם הכנסה. אם אין ביכולתכם לבצע את הבדיקות לבד, היעזרו באנשי מקצוע מהתחום.

בסרטון הבא שהופק על ידי אורי דוד מצוות ברוקרלי, נבין יותר לעומק את אודות הנכס הדיגיטלי ומהו בכלל

החלקים של הסרטון הם:

  1. מדוע בכלל הכנו את הסרטון וגילוי נאות
  2. 3 הפרמטרים מהם מורכב נכס דיגיטלי.
  3. דוגמאות למוניטזציה של נכסים דיגיטליים.

מה כולל בכלל ניהול נכסים דיגיטליים באופן השוטף?

לנכס דיגיטלי יש מספר היבטים תפעוליים;

הנכס דורש הבנה מאוד גבוהה בקידום אורגני בגוגל, ועבודת קידום קבועה כדי להתברג בתוצאות הראשונות במילות החיפוש המבוקשות של האתר, הנעשית ע”י עבודה פנימית בתוך האתר ורכישת קישורים חיצוניים. עבודת קידום כזו אמורה לעלות כ-1,500 ₪ ומעלה, בתלות באופי ומורכבות האתר, בהנחה שהמקדם אינו מהווה חלק מצוות המיזם.

בנוסף, חשוב לבצע בדיקות המרה לנכס בתחילת הדרך ובטרם מכירת הלידים או השכרתו לגורם חיצוני. מה הכוונה? בסופו של דבר מטרת הנכס הינה לייצר תנועה. כאשר מצליחים לייצר תנועה אל האתר, צריך לתרגם אותה ליצירת כסף (נקרא גם “מוניטיזציה”). כאן נכנסת לתמונה עבודתו של איש שיווק, שצריך להבין מה הסיבה לכך שאנשים לא משאירים פרטים או עוזבים את האתר.

השלב הבא הוא שלב מכירת הלידים או השכרת האתר, זאת בהנחה שהשלב הקודם בוצע כראוי. בחלק זה צריך לפנות לשוכרים רלוונטיים, להציג להם את נתוני האתר ולסגור איתם את העסקה שבסופו של דבר תייצר את הערך הכספי עבור האתר.

לסיכום, חשוב מאוד לבנות את הנכס הדיגיטלי בצורה נכונה בתחילת הדרך, דבר שיקל משמעותית על יכולת הקידום של האתר במהלך הדרך ולא פחות חשוב מכך, יחסוך כסף בשינויים והתאמות שיידרשו לעשות באתר בעקבות כך.

לא פחות חשוב מכך, בחנו לעומק את הגוף שתשקיעו דרכו או בחרו עבורכם את השותפים הנכונים ברמה האסטרטגית.

ניהול נכסים דיגיטליים – שאלות ותשובות

אילו היבטים תפעוליים צריך לקחת בחשבון לפני שמקימים נכס דיגיטלי?

מאחורי כל נכס דיגיטלי ישנם עלויות של זמן או כסף הנוגעות בעיקר בתחומים הבאים :הקמת הנכס (תיכנות, עיצוב, חווית משתמש), אחזקת הנכס - לרוב מסתכם באחסון ודומיין קידום הנכס: צריך לקחת בחשבון במרבית המקרים לכל הפחות קידום אורגני - SEO ובמקרים אחרים גם קידום ממומן ו או עבודת קידום ברשתות חברתיות. תפעול כללי - כל מה שנוגע להתנהלות מול לקוחות או ספקים אשר כתוצאה מההתקשרות מולם אמור להיווצר לאתר הכנסה או רווח.

כמה עולה לתפעל נכס דיגיטלי?

עלות הקמה נכס דיגיטלי פשוט תנוע בין 4-6 אלף קלים ברוב המקרים, תחזוקה חודשית של הנכס צריכה להיות עד 100 שח וקידום ושיווק העסק צפוי להתחיל מ1500 שח (עבור SEO בלבד) ועד אין סוף במסגרת תוכנית שיווקית מקיפה שתשקף החזר השקעה מספק על השקעת השיווק. יכולות להיווצר עלויות נוספות מכל הנוגע לתפעול הכללי של האתר מול גולשים וספקים אשר נמצאים בו או עלויות נקודתיות של תיקונים הנוגעים לאפקט המוניטצזיה של האתר או לבעיות כלליות ושיפורים נקודתיים בחווית המשתמש בו.

מהם אפיקי הרווח הנפוצים מנכס דיגיטלי?

לרוב נכס דיגיטלי מייצר הכנסות כתוצאה משכירות חודשי של ספק-עסק אשר מעוניין לקלוט את התנועה שהאתר הזה מייצר ישירות אליו, מכירת לידים-מתעניינים שמתקבלים דרך האתר אל ספק מתאים, חלוקה בהכנסות עם ספק ממכירות שהאתר מייצר בעבורו או הכנסה מפרסומות אשר מוצגות באתר בתשלום.

איך לדעת האם כדאי לי להשקיע בנכס דיגיטלי קיים?

בהנחה ואין לכם כלל ידע מקדים בנושא כדאי להיעזר באנשי מקצוע מתחום השיווק הדיגיטלי, הדרך הטובה ביותר לנתח עסקה היא באמצעות ניתוח נתוני הגלישה באתר על סמך כלי ניתוח נתונים כמו גוגל אנליטיקס, הצלבת המידע מול דוחות כספיים של מנהל האתר המבטאים את תמונת ההכנסות וההוצאות שלו והבנת התמונה המלאה של עלויות האחזקה והשיווק של האתר והמגמה הכללית.

5/5 - (1 vote)
שתפו

    מחפשים למכור עסק? הגעתם למקום הנכון!

    הדרך הטובה ביותר למכור היא ע"י ליווי של ברוקרלי

    ברוקרלי בעלת מאגר קונים גדול ומפולח לפי תחום ותקציב שנבנה במשך שנים, אצלנו תקבלו את החשיפה הגדולה האיכותית והממוקדת ביותר שיש למכירת העסק שלכם.
    עם צוות שמורכב מקבוצה של סוכנים ויועצים עסקיים מנוסים מאד גם בזירה העסקית וגם במכירת עסקים הלכה למעשה במשך שנים נשמח לעזור גם לכם.

    צרו איתנו קשר בטלפון ☎️ 0723971642 או השאירו פרטים וצוות האתר ייצור איתכם קשר.





    צור קשר

    לוגו - ברוקרלי סוכן השקעות חכם

    מעוניינים בשיחה עם נציג?
    השאירו פרטים ונחזור אליכם עם כל הפרטים!


      לשאלות ופרסום נכסים:
      טלפון: 0723971642
      אימייל: info@brokerli.com

      לעדכונים בזמן אמת, הירשמו לניוזלטר שלנו