אין תגובות

איך מבצעים הערכת שווי לעסק?

tאיך מבצעים הערכת שווי לעסק? אחד הדברים הכי קשים לביצוע בעת מכירת עסק הוא לעשות הערכת שווי מדויקת לשוויו של העסק. הבעיה הזאת מטרידה את מנוחתם גם של הקונה וגם של המוכר, משום שהמוכר רוצה לקבל את הערך האמיתי והגבוה ביותר עבור העסק שלו ואילו הקונה רוצה לוודא שהוא לא משלם סכום כסף גדול יותר מאשר הסכום שהעסק באמת שווה. למעשה, את הערכת השווי של העסק צריך בעל העסק לבצע עוד לפני שהוא מציע אותו למכירה, כדי שיוכל לגשת אל תהליך המשא ומתן מול הרוכש העתידי עם נתונים ביד המאפשרים לו לדעת מהן האפשרויות שלו ולאן הוא יכול להתגמש מבלי שיפסיד כסף. כיצד מבצעים בפועל הערכת שווי עסק? כאשר רוצים לבצע הערכת שווי של עסקים למכירה, ישנן 3 שיטות עיקריות שבהן ניתן להשתמש: שיטת הערך הנכסי - השיטה הזאת מתאימה בעיקר עבור חברות נדל"ן. בשיטה זו מעריכים את שווי הנכסים של החברה וכך ניתן לתת תמונת מצב אודות שווי החברה. חשוב לזכור שלא מדובר על משהו מדויק משום שישנם גם רווחים עתידיים שבשיטה הזאת לא נכנסים לחישוב. שיטה נוספת מכונה "היוון תזרים מזומנים" – השיטה מאפשרת להעריך את השווי של עסק פעיל. בשיטה זו לוקחים את תזרים המזומנים העתידי של החברה בשנים הקרובות ומתרגמים אותו לשווי עכשווי (פעולה המכונה היוון). אמנם, שיטה זה קשה לביצוע משום שקשה מאוד להעריך בצורה מדויקת את תזרים המזומנים העתידי של עסק פעיל. השיטה השלישית מכונה "שיטת מכפיל הרווח" - בשיטה זו בוחנים את ביצועי החברה ואת הרווחים שלה בשנים האחרונות, מנתחים את שיעור הצמיחה שלה ועל פי זה קובעים את שווי החברה על פי הנוסחה: הכפלת הרווח הנקי של החברה בכמות השנים שדרושות עבור החזרת ההשקעה. הערכת שווי עסק בצורה עצמאית הערכת שווי עסק היא בסופו של דבר נוסחה חשבונית אשר כל אחד יכול לבצע באופן עקרוני בכוחות עצמו. אולם לאור החשיבות הרבה של הגעה לתוצאות מדויקות והמורכבות הרבה של הערכת שווי כאשר מדובר על חברות ואפילו על עסקים קטנים, כדאי מאוד לפנות אל חברה מקצועית המתמחה במתן הערכת שווי של חברות למכירה, אשר תאפשר לכם להיות בטוחים שהערכת השווי של החברה היא המדויקת והקרובה ביותר למציאות. עם זאת, אם החלטתם לבצע הערכת שווי לבד כדאי לדעת שברשת האינטרנט תוכלו למצוא מחשבונים אשר מסייעים לבעלי עסקים לבצע הערכות שווי לעסק שלהם. אל מי פונים עבור הערכת שווי? אם אתם זקוקים לסיוע במכירת העסק שלכם או בהערכת שווי לפני מכירה אתם בוודאי מבינים שלבחירת חברה מקצועית ובעלת ניסיון בתחום יש חשיבות רבה. הערכת שווי לא מדויקת יכולה לגרום לכם נזק של עשרות אלפי שקלים ואפילו יותר וכדאי להשקיע בחיפוש אחר חברה מקצועית ואמינה אשר מחזיקה בידע ובניסיון רב בתחום. חברת ברוקרלי הינה החברה המובילה בישראל כיום בתחום תיווך עסקים והיא מבצעת איתור קונים ומשקיעים, ליווי לרכישת עסקים, מיזוגים עסקיים ובין היתר גם מבצעת הערכת שווי לעסק עבור מוכרים או קונים שרוצים לדעת את השווי המדויק ביותר עבור העסק שהם רוצים לקנות או למכור. החברה נחשבת לחברה החזקה ביותר בתנועת השוק האינטרנטי בתחום והיא מייצרת לעסקים מאות פניות מלקוחות פוטנציאלים מדי חודש עד להשלמת תהליך הרכישה על הצד הטוב ביותר. האתר מקודם על ידי עשרות מילות מפתח במנוע החיפוש של חברת גוגל, והוא מנהל את קהילת הפייסבוק הגדולה ביותר בישראל בתחום מכירה וקנייה של עסקים. איך מבצעים הערכת שווי לעסק?

אחד הדברים הכי קשים לביצוע בעת מכירת עסק הוא לעשות הערכת שווי מדויקת לשוויו של העסק. הבעיה הזאת מטרידה את מנוחתם גם של הקונה וגם של המוכר, משום שהמוכר רוצה לקבל את הערך האמיתי והגבוה ביותר עבור העסק שלו ואילו הקונה רוצה לוודא שהוא לא משלם סכום כסף גדול יותר מאשר הסכום שהעסק באמת שווה. למעשה, את הערכת השווי של העסק צריך בעל העסק לבצע עוד לפני שהוא מציע אותו למכירה, כדי שיוכל לגשת אל תהליך המשא ומתן מול הרוכש העתידי עם נתונים ביד המאפשרים לו לדעת מהן האפשרויות שלו ולאן הוא יכול להתגמש מבלי שיפסיד כסף.

כיצד מבצעים בפועל הערכת שווי עסק?

כאשר רוצים לבצע הערכת שווי של עסקים למכירה, ישנן 3 שיטות עיקריות שבהן ניתן להשתמש:

  • שיטת הערך הנכסי – השיטה הזאת מתאימה בעיקר עבור חברות נדל”ן. בשיטה זו  מעריכים את שווי הנכסים של החברה וכך ניתן לתת תמונת מצב אודות שווי החברה. חשוב לזכור שלא מדובר על משהו מדויק משום שישנם גם רווחים עתידיים שבשיטה הזאת לא נכנסים לחישוב.
  • שיטה נוספת מכונה “היוון תזרים מזומנים” – השיטה מאפשרת להעריך את השווי של עסק פעיל. בשיטה זו לוקחים את תזרים המזומנים העתידי של החברה בשנים הקרובות ומתרגמים אותו לשווי עכשווי (פעולה המכונה היוון). אמנם, שיטה זה קשה לביצוע משום שקשה מאוד להעריך בצורה מדויקת את תזרים המזומנים העתידי של עסק פעיל. 
  • השיטה השלישית מכונה “שיטת מכפיל הרווח” – בשיטה זו בוחנים את ביצועי החברה ואת הרווחים שלה בשנים האחרונות, מנתחים את שיעור הצמיחה שלה ועל פי זה קובעים את שווי החברה על פי הנוסחה: הכפלת הרווח הנקי של החברה בכמות השנים שדרושות עבור החזרת ההשקעה.

הערכת שווי עסק בצורה עצמאית

הערכת שווי עסק היא בסופו של דבר נוסחה חשבונית אשר כל אחד יכול לבצע באופן עקרוני בכוחות עצמו. אולם לאור החשיבות הרבה של הגעה לתוצאות מדויקות והמורכבות הרבה של הערכת שווי כאשר מדובר על חברות ואפילו על עסקים קטנים, כדאי מאוד לפנות אל חברה מקצועית המתמחה במתן הערכת שווי של חברות למכירה, אשר תאפשר לכם להיות בטוחים שהערכת השווי של החברה היא המדויקת והקרובה ביותר למציאות. עם זאת, אם החלטתם לבצע הערכת שווי לבד כדאי לדעת שברשת האינטרנט תוכלו למצוא מחשבונים אשר מסייעים לבעלי עסקים לבצע הערכות שווי לעסק שלהם.

אל מי פונים עבור הערכת שווי?

אם אתם זקוקים לסיוע במכירת העסק שלכם או בהערכת שווי לפני מכירה אתם בוודאי מבינים שלבחירת חברה מקצועית ובעלת ניסיון בתחום יש חשיבות רבה. הערכת שווי לא מדויקת יכולה לגרום לכם נזק של עשרות אלפי שקלים ואפילו יותר וכדאי להשקיע בחיפוש אחר חברה מקצועית ואמינה אשר מחזיקה בידע ובניסיון רב בתחום. חברת ברוקרלי הינה החברה המובילה בישראל כיום בתחום תיווך עסקים והיא מבצעת איתור קונים ומשקיעים, ליווי לרכישת עסקים, מיזוגים עסקיים ובין היתר גם מבצעת הערכת שווי לעסק עבור מוכרים או קונים שרוצים לדעת את השווי המדויק ביותר עבור העסק שהם רוצים לקנות או למכור. החברה נחשבת לחברה החזקה ביותר בתנועת השוק האינטרנטי בתחום והיא מייצרת לעסקים מאות פניות מלקוחות פוטנציאלים מדי חודש עד להשלמת תהליך הרכישה על הצד הטוב ביותר. האתר מקודם על ידי עשרות מילות מפתח במנוע החיפוש של חברת גוגל, והוא מנהל את קהילת הפייסבוק הגדולה ביותר בישראל בתחום מכירה וקנייה של עסקים.

דרג
שתפו

    מחפשים למכור עסק? הגעתם למקום הנכון!

    הדרך הטובה ביותר למכור היא ע"י ליווי של ברוקרלי

    ברוקרלי בעלת מאגר קונים גדול ומפולח לפי תחום ותקציב שנבנה במשך שנים, אצלנו תקבלו את החשיפה הגדולה האיכותית והממוקדת ביותר שיש למכירת העסק שלכם.
    עם צוות שמורכב מקבוצה של סוכנים ויועצים עסקיים מנוסים מאד גם בזירה העסקית וגם במכירת עסקים הלכה למעשה במשך שנים נשמח לעזור גם לכם.

    צרו איתנו קשר בטלפון ☎️ 0723971642 או השאירו פרטים וצוות האתר ייצור איתכם קשר.





    צור קשר

    לוגו - ברוקרלי סוכן השקעות חכם

    מעוניינים בשיחה עם נציג?
    השאירו פרטים ונחזור אליכם עם כל הפרטים!


      לשאלות ופרסום נכסים:
      טלפון: 0723971642
      אימייל: info@brokerli.com

      לעדכונים בזמן אמת, הירשמו לניוזלטר שלנו