אין תגובות

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה

קופת גמל - תיקון 190 לפקודת מס הכנסה

מה זה תיקון 190 לפקודת מס הכנסה?

תיקון 190 הוא מהפכה בעולם הפנסיוני ובעולם ההשקעות – לא פחות מכך.

נסביר כאן מה המשמעות של התיקון על קופות הגמל אשר נכנס לתוקף בשנת 2012, אך החל לצבור תאוצה רק בשנים האחרונות.

בשנת 2012 אושר תיקון 190 לפקודת מס הכנסה

קצבת הזקנה היא אחד העוגנים המרכזיים שיכלכלו אתכם לאחר הפרישה לפנסיה, לכן החיסכון הפנסיוני הוא בעל חשיבות מכרעת עבור כל אזרח במדינה.

גם במשרד האוצר מכירים בעובדה הזו ולכן בשנת 2012 אושר תיקון 190 לפקודת מס הכנסה, שמטרתו העיקרית הייתה להחזיר את אטרקטיביות החיסכון באמצעות קופות הגמל ולעודד את האזרחים ואת הגמלאים בפרט להפקיד את הכספים שחסכו לאורך השנים לקופת גמל וליהנות מהאפשרות למשוך את החיסכון בכל עת.

למעשה, זו ההטבה הפיננסית המשמעותית ביותר עבור אוכלוסיית הגמלאים ועבור האוכלוסייה הצפויה לצאת לגמלאות בשנים הקרובות ולכן חשוב שכל אחד מאתנו יכיר את ההטבות הנובעות מהתיקון.

חוסכים שמתקרבים לגיל פרישה ועד כה חסכו כספים באפיקים המסורתיים כמו קרנות נאמנות או פיקדונות בבנקים גילו את היתרונות הטמונים באפשרות להפקיד כספים נזילים לקופת הגמל, וליהנות מדמי ניהול נמוכים ושיעורי מס מופחתים בעת הפדיון.

תיקון 190 מיועד ללקוחות בגיל 50 ומעלה אשר יכולים לחסוך בקופות גמל וליהנות מהטבות מס גדולות מאוד. מדובר בתכנון מס לגיטימי שמאפשר לשלם מס של 15% על הרווח הנומינלי ולא 25% מס על הרווח הריאלי. כמו כן, ניתן למשוך את הכסף דרך קצבה חודשית ולהפחית עוד יותר את תשלום המס.

בעידן כיום בו האינפלציה נמוכה, הטבות מיסוי אלו יחד עם האפשרות למשיכת הכספים כסכום חד פעמי, הופכות את ההשקעה בקופת גמל, לאטרקטיבית מאוד עבור חוסכים רבים ובמיוחד עבור הוותיקים מביננו.

התיקון מאפשר להפקיד כסף לקופת גמל, לשמור על הכסף נזיל ולהנות מהטבות.

מהם היתרונות של השקעה בקופת גמל בתיקון 190?

לפני כן, לתיקון 190 יש 2 קריטריונים בכדי לקבל את ההטבות:

  • קבלת 3 תלושי קצבה.
  • קצבה מינימלית כ- 4,512 ₪ מכל מקור פנסיוני למעט קצבת שאירים.

במידה ועומדים בקריטריונים ניתן לקבל הטבות מס ויתרונות נוספים:

  1. אפשרות להפקיד כסף נזיל ולקבל אותו כקצבה פנסיונית פטורה ממס רווח הון – ללא תשלום מס בכלל!
  2. מינוי נמוך יותר מאשר בתיק השקעות רגיל – המס הינו 15% מהרווח הנומינלי בתיקון 190 לעומת 25% מס מהרווח הריאלי בשאר אפיקי ההשקעה ( ברוב השנים אכן מדובר בהוזלה משמעותית).
  3. העברה בין דורית – עמית אשר הפקיד כסף לתיקון 190 ונפטר לפני גיל 75, המוטבים שבחר יקבלו את הכסף פטור ממס! במידה ונפטר לאחר גיל 75 המוטבים יקבלו את הכסף אך יצטרכו לשלם 15% מס רווח נומינלי.
  4. מעבר בין מסלולי השקעה או גופים מוסדיים ללא אירוע מס רווח הון.
  5. שקיפות מלאה של התשואות ויכולת השוואה בין הגופים השונים.

תיקון 190 – שאלות ותשובות

אז איך זה עובד?

מבצעים הפקדה חד-פעמית או מספר הפקדות לקופת גמל בכל גוף מוסדי שתבחרו בכל סכום כספי כרצונכם.

מה ההבדל בין תיקון 190 לבין קופת הגמל להשקעה?

קופת הגמל להשקעה היא מכשיר חיסכון חדש שפתח פתח האוצר. קופת הגמל להשקעה מאפשרת את משיכת הכספים בכל שלב גם לפני גיל 60. בניגוד להפקדות בהתאם לתיקון 190 אותם ניתן למשוך במס של 15% החל מגיל 60, חוסכים שיחסכו בקופת הגמל להשקעה יוכלו לבחור האם למשוך את הכספים במס של 25% או להעביר את הכספים לקרן הפנסיה לצורך קבלת קצבה הפטורה ממס.

מי יכל למשוך כספים מתיקון 190?

מי שעבר את גיל 60 ומקבל כבר קצבה שעולה בשנת 2020 על 4,525 שקלים.

האם משיכת הכספים בתיקון 190 פטורה ממס?

משיכת הרובד הראשוני כ- 34 אלף שקלים יהיה חייב במס שולי. על יתר הכספים תשלמו רק מס על הרווחים. מס בשיעור של 15% על הרווח הנומינלאי.

האם הפקדה לתיקון 190 מוגבלת בתקרה?

קיימת תקרה של מספר מיליוני שקלים המשתנה בהתאם לגיל. התקרה היא לצורך המשיכה בפטור ישירות מבית ההשקעות.

האם ניתן להוריש כספים בתיקון 190?

כאמור, במקרה של מוות, כספים שהופקדו בתיקון 190 יועברו למוטבים. במקרה מוות לפני גיל 75 הכספים יועברו בפטור ממס רווחי הון. במקרה מוות לאחר גיל 75, הכספים יהיו חייבים במס על הרווחים בשיעור של 15% על הרווח הנומינלאי.

האם חייבים לבצע תיקון 190 בקופת גמל?

ניתן להפקיד במסגרת תיקון 190 לקרן פנסיה, קופת גמל או ביטוח מנהלים. אם זאת מרבית החוסכים מבצעים את הפעולה בקופת הגמל בזכות דמי הניהול ומגוון מסלולי ההשקעה.

מה היתרון בחיסכון בתיקון 190?

בניהול השקעות במסגרת תיקון 190 תשלמו מס רווחי הון בשיעור של 15% על הרווח הנומינאלי במקום 25% על הרווח הריאלי בהשקעות בשוק ההון.

מה החסרונות בתיקון 190?

שימוש בתיקון 190 הוא יחסית מורכב ומאפשר משיכה רק לאחר גיל 60 בכפוף לקבלת קצבה מזערית. בנוסף, 34 אלף השקלים הראשונים יהיו מרותקים ולא יהיה ניתן למשוך אותם בצורה פשוטה.

3/5 - (2 votes)
שתפו

    מחפשים למכור עסק? הגעתם למקום הנכון!

    הדרך הטובה ביותר למכור היא ע"י ליווי של ברוקרלי

    ברוקרלי בעלת מאגר קונים גדול ומפולח לפי תחום ותקציב שנבנה במשך שנים, אצלנו תקבלו את החשיפה הגדולה האיכותית והממוקדת ביותר שיש למכירת העסק שלכם.
    עם צוות שמורכב מקבוצה של סוכנים ויועצים עסקיים מנוסים מאד גם בזירה העסקית וגם במכירת עסקים הלכה למעשה במשך שנים נשמח לעזור גם לכם.

    צרו איתנו קשר בטלפון ☎️ 0723971642 או השאירו פרטים וצוות האתר ייצור איתכם קשר.





    צור קשר

    לוגו - ברוקרלי סוכן השקעות חכם

    מעוניינים בשיחה עם נציג?
    השאירו פרטים ונחזור אליכם עם כל הפרטים!


      לשאלות ופרסום נכסים:
      טלפון: 0723971642
      אימייל: info@brokerli.com

      לעדכונים בזמן אמת, הירשמו לניוזלטר שלנו