אין תגובות

איך לבחור קופת גמל להשקעה

איך לבחור קופת גמל להשקעה

קופת גמל להשקעה – כדאי שתהיה לכם, אבל איך בוחרים?

קופת גמל להשקעה כי היא אחד המוצרים הפיננסיים המובילים שחשוב להכיר אותו.

קופות הגמל המסורתיות הפכו מאז 2008 למוצר חיסכון לטווח ארוך. עד כה, קופות הגמל היו מוגדרות כחסכונות לגיל פרישה, ומשיכה מהן הייתה מחויבת בקנס גדול. עכשיו זה משתנה. ניתן למשוך באופן שוטף, ומי שמעוניין להתמיד ולחסוך בקופת הגמל להשקעה עד גיל פרישה, ייהנה משתי הטבות מס: פטור ממס רווח הון, כלומר מס על רווחי ההשקעות של הקופה, ופטור ממס על הקצבה, שכן קצבת פנסיה פטורה ממס.

קופת גמל להשקעה נועדה לעודד את הציבור להגדיל את החיסכון הפנסיוני שלו, אך יחד עם זאת לא להכביד על הציבור ו”לנעול” אותו עם חיסכון עד גיל פרישה.

במילים פשוטות, מדובר על מכשיר להשקעה שוטפת עם אפשרות להפוך את ההשקעה לארוכת טווח ולקבל הטבות נוספות.

קופת גמל להשקעה היא מוצר מגוון – אתם יכולים להשקיע בקופה שמחזיקה במניות, בקופה שמחזיקה באיגרות חוב, בקופה כללית שהיא ערבוב של השניים, ועוד. הקופות הפופולריות הן קופות כלליות.

אתם יכולים להפקיד לקופה סכום חד פעמי (עד 71 אלף שקל בשנה), אתם יכולים לעשות זאת בהפקדה חודשית – שיטה שמתאימה לחוסכים רבים, ככה כסף קטן מצטבר על פני זמן לכסף גדול.

להבדיל ממוצרים אחרים, קופת גמל להשקעה מאפשרת גמישות שלא קיימת בקרנות נאמנות, תעודות סל ומכשירים נוספים. נניח שאתם שוקלים למכור את קופת הגמל להשקעה המנייתית שלכם כי אתם מעדיפים בתקופה זו שלא להשקיע במניות. מכירה מחייבת אתכם בתשלום מס על הרווחים. אבל אם אתם מתכוונים לממש ולשים בצד, אז יש דרך אחרת שאינה כרוכה בתשלום מס. אתם פשוט מעבירים את הכסף מהקופה שלכם לקופה אחרת שמשקיעה לפי רצונכם – פיקדונות, אג”ח ועוד. העברה כזו אינה נחשבת למימוש מבחינת רשות המס, ולכן חסכתם במס.

אם אתם מחזיקים בהשקעה עד לפנסיה, אז במועד המימוש אין לכם מס על הרווח שנוצר בקופה.

אם השתכנעתם כמונו, נותר רק לבחור קופה מתאימה.

בשלב ראשון תבחרו מסלול שמתאים לכם בהתאם לרמת הסיכון שלכם ולטווח ההשקעה שלכם. אם מדובר על חיסכון לילדים, המומחים ממליצים על מסלול מנייתי – השקעה במניות מספקת תשואה עודפת על השקעה באג”ח על פני תקופה ארוכה. אולי שוק המניות יאכזב שנה, אולי שנתיים ואולי יותר, אבל בטווח של עשרות שנים, שוק המניות צפוי לספק תשואה גבוהה משוק האג”ח.

טיפים נוספים מומלצים בניהול קופת גמל להשקעה

  • אלטרנטיבה מאוד מעניינת לחיסכון לילדים – מומלץ לפתוח קופת גמל להשקעה לילדים ככל שיותר מוקדם ולבחור מסלול השקעה מנייתי בכדי להשיג תשואות גבוהות לטווח ארוך.
  • ניתן להפקיד באופן שוטף ( מינימום הפקדה חודשית שוטפת 150 ₪ ) או חד פעמי עד תקרה שנתית בסך 71,337 ₪ לשנת 2020
  • גמישות – ניתן לבצע ניוד מחברה לחברה ללא אירוע מס בכדי להשיג ניהול נכון יותר של השקעה ודמי ניהול אטרקטיביים.
  • אפשרות לדמי ניהול נמוכים, קבועים וידועים מראש. המוצר מנוהל על ידי אנשי המקצוע של הגופים המוסדיים ודמי הניהול בו עשויים להיות נמוכים –  סביב 0.8% מהצבירה וללא דמי ניהול על ההפקדות. מעבר לכך, זה תלוי ביכולת המיקוח של כל אחד ואחד.
  • הטבת מס שנייה – משיכה כקצבה בפטור מלא – התמדתם וחסכתם עד גיל 60? תוכלו להתחיל למשוך את הכספים שהצטברו בחיסכון כקצבה חודשית, פטורה ב- 100% ממס.

קופת גמל להשקעה – שאלות ותשובות

באיזה קופה כדאי לבחור?

ראשית, זה תלוי איזה סוג של השקעה אתם מחפשים - השקעה סולידית מאוד, השקעה מגוונת או השקעה מנייתית. כל אחד בוחר את המסלול המתאים לו מבחינת סיכון. רק נדגיש שככל שהחוסך צעיר יותר, כך עדיף לו לקחת יותר סיכון ולהיחשף למשקל גבוה יותר של מניות, מהסיבה הפשוטה שכל המחקרים מראים שהשקעה במניות מספקת בממוצע, לאורך זמן, תשואה גבוהה יותר מאפיקים אחרים.

כמה מס משלמים בעת משיכת הכספים מהקופה?

משיכת הכספים מקופת גמל להשקעה אפשרית בצורה הונית בכל רגע נתון, גם מתחת לגיל הפרישה, לפי בחירתכם. בעת משיכה חד-פעמית (הונית) תשלמו מס של 25% על הרווח הריאלי, בדיוק כפי שנהוג באפיקי השקעה אחרים.

על שם מי ניתן לפתוח קופת גמל להשקעה?

על שם כל אדם (על שמי, שם הילדים, הנכדים, או בן, בת הזוג). חשוב להבין, שפתיחת קופת גמל להשקעה על שם אדם אחר, כמוה כמתן מתנה בלתי חוזרת לאותו אדם. במקרה כזה, ניהול ושחרור הכספים יתבצעו על ידי אותו אדם בלבד (למעט במקרה של קטין).

3/5 - (2 votes)
שתפו

    מחפשים למכור עסק? הגעתם למקום הנכון!

    הדרך הטובה ביותר למכור היא ע"י ליווי של ברוקרלי

    ברוקרלי בעלת מאגר קונים גדול ומפולח לפי תחום ותקציב שנבנה במשך שנים, אצלנו תקבלו את החשיפה הגדולה האיכותית והממוקדת ביותר שיש למכירת העסק שלכם.
    עם צוות שמורכב מקבוצה של סוכנים ויועצים עסקיים מנוסים מאד גם בזירה העסקית וגם במכירת עסקים הלכה למעשה במשך שנים נשמח לעזור גם לכם.

    צרו איתנו קשר בטלפון ☎️ 0723971642 או השאירו פרטים וצוות האתר ייצור איתכם קשר.





    צור קשר

    לוגו - ברוקרלי סוכן השקעות חכם

    מעוניינים בשיחה עם נציג?
    השאירו פרטים ונחזור אליכם עם כל הפרטים!


      לשאלות ופרסום נכסים:
      טלפון: 0723971642
      אימייל: info@brokerli.com

      לעדכונים בזמן אמת, הירשמו לניוזלטר שלנו