אין תגובות

על הנפילה של Zillow או אם תרצו: דאטה זה לא הכל?

Zillow real estate crash

למקרה שמישהו לא מכיר את זילו האמריקאית (שווה להציץ – www.zillow.com), אם אפשט מאוד אגיד שהיא המקבילה האמריקאית ל”יד 2″.

מה כל כך מעניין בזילו שהם שווים מאמר? החברה פרסמה לפני כשבוע את תוצאותיה הרבעוניות, והציגה הפסד שמוערך ב-550,000,000$ (!!!), שיביא גם לפיטורין של 25% מעובדי החברה.

המנייה נחתכה בכמעט 50% בחצי שנה האחרונה, ועל הדרך גם דואגת לקחת איתה, לפחות קצת בינתיים, את המתחרה הכי גדולה שלה למטה (Opendoor).

איך דבר כזה בכלל קורה ואיפה זה התחיל?

אתר Zillow לאורך השנים היה לוח מודעות, הגדול והעוצמתי מבין האתרים האמריקאיים. האתר הציג ומציג נכסים לקנייה, מכירה והשכרה, ובמהלך הדרך גם הציג אלגוריתם בשם ‘Zestimate’, כזה שמתיימר להעריך את שווי הנכסים באתר בפועל. במאמר מוסגר, בלי קשר, אין אף יזם נורמלי שעושה נדל”ן בארה”ב ובאמת התייחס לפיצ’ר הזה.

כמעצמת דאטה, כזו שבעיקר חושבת שהדאטה האיכותית שלה תייצר אלגוריתם שיגבר על היכולת האנושית של האנשים בשטח, Zillow לקחה הכל כמה צעדים קדימה והחליטה להיכנס לתחום ה-Ibuying, של מכירת בתים ברשת. המשמעות? מסתם לוח מודעות מוביל, האתר הלכה למעשה יקנה בתים שהוא מעריך שהם מתחת למחירי השוק, יתחרה בשאר המפרסמים באתר וימכור בשווי גבוה יותר בהמשך.

איך התהליך עובד?

הרעיון למעשה הוא “פליפ”, לקנות נמוך, לשפץ ולמכור במחיר יקר יותר. שוב, בהתבסס על הרי דאטה עליהם יושבת החברה, נקודת המוצא הייתה שיהיה ניתן לקנות מאוד בזול ובצורה די פשוטה לעומת שאר השחקנים בשוק, לבצע שיפוץ קטן ולמכור ביוקר. בתיאוריה מדובר ברעיון די מהפכני ומדהים, ועל פניו די ישים, דבר שגם הקפיץ את שוויה של המנייה במאות אחוזים.

התרסקות המודל

אז כיאה למעצמה, זילו נכנסה בכל הכוח ורכשה 9,680 בתים/דירות. אלא שאז האלגוריתם, אופס, “טעה” מעט, ולאחר הקנייה פתאום התגלה שהבתים לא באמת נקנו בזול, הערכת שווי השיפוץ הייתה לקויה ושמחיר המכירה לא מייצר רווח משמעותי.

לא ביג דיל? זוכרים שהחברה רכשה 9,680 יחידות דיור? אז היא הצליחה למכור מנגד כ-3,000 בתים בלבד ונותרה עם כ-6,000 בתי מגורים ביד.

התוצאה? יכולים לחזור לתחילת המאמר 🙂

כרגע זילו עצרה לחלוטין את המודל ונראה שגם לא יחזרו לעשות זאת. הנפילה של זילו מייצרת נזק לא רק לעצמה אלא גם למתחרות שלה, שרואות את הציבור מאבד אמון במודל וביכולת לממש את החזון (זו לא המלצה! אל תרוצו לעשות שורט על המתחרות)

3/5 - (2 votes)
שתפו

    מחפשים למכור עסק? הגעתם למקום הנכון!

    הדרך הטובה ביותר למכור היא ע"י ליווי של ברוקרלי

    ברוקרלי בעלת מאגר קונים גדול ומפולח לפי תחום ותקציב שנבנה במשך שנים, אצלנו תקבלו את החשיפה הגדולה האיכותית והממוקדת ביותר שיש למכירת העסק שלכם.
    עם צוות שמורכב מקבוצה של סוכנים ויועצים עסקיים מנוסים מאד גם בזירה העסקית וגם במכירת עסקים הלכה למעשה במשך שנים נשמח לעזור גם לכם.

    צרו איתנו קשר בטלפון ☎️ 0723971642 או השאירו פרטים וצוות האתר ייצור איתכם קשר.





    צור קשר

    לוגו - ברוקרלי סוכן השקעות חכם

    מעוניינים בשיחה עם נציג?
    השאירו פרטים ונחזור אליכם עם כל הפרטים!


      לשאלות ופרסום נכסים:
      טלפון: 0723971642
      אימייל: info@brokerli.com

      לעדכונים בזמן אמת, הירשמו לניוזלטר שלנו