אין תגובות

השבחת חברות

מיזוגים ורכישות של חברות

מכירת חברה או בית עסק היא צעד שלא מעט בעלי עסקים מבצעים אותו. אך כאשר מגיעים לסיטואציה הזאת רצוי לבצע את הפעולה הזאת בליווי מקצועי, ואת על מנת שבאמת תוכלו לקבל את השווי המקסימלי של החברה שאתם מוכרים.

השבחת חברות – יש לכם ערך

השבחת חברות היא העלאת ערך החברה על ידי מגוון של פעולות. ביניהן, פעולות כלכליות ופעולות בדרג המנהלי המביאות למינוף החברה ובסופו של דבר להעלאת השווי שלה ברמה הכלכלית באופן מקסימלי.

תהליך זה לוקח זמן, לכן יש לקחת נשימה עמוקה וסבלנות. זהו שיפור תהליך, הגדלת הכנסות ושיפור גם ברמה הרווחית. התוצאות הן מעולות, ברגע שעושים זאת נכון ועם אנשי המקצוע המתאימים לכך.

כל מותג וחברה יכולים להגיע לתוצאות איכותיות ושיפור היכולת באמצעות תהליך מקצועי וכאשר ישנו ליווי אישי וברמה גבוהה. חשוב לזכור, השבחת חברות מביאה לערך כלכלי גבוה יותר וזהו בעצם הערך הכלכלי שעליכם לדרוש במכירת החברה. המטרה היא להגיע לשווי כלכלי במכירה מקסימלי.

מהן הסיטואציות בהן יש לבצע השבחת חברות מקצועי?

כל מותג וכל חברה יכולים להגיע אל תוצאות עסקיות איכותיות ולשיפור התהליכים גם ברמה הניהולית וגם ברמה הכלכלית, וכאשר אתם מבצעים הליך של השבחת חברות זה בדיוק המסלול שאליו עליכם להגיע.

הסיטואציות העיקריות בהן יש לקיים השבחת עסקים וחברות, וכמובן באמצעותה ליווי המקצועי, הן סיטואציות אלו:

הקטנת הוצאות החברה

הקטנות הוצאות החברה והגדלת רווחיות היא דרך מאד אפקטיבית לצמיחת העסק. ככל שאתם מביאים רווחיות גדולה יותר, ההשבחה עובדת טוב יותר והשווי למכירה גבוה ברמה משמעותית.

מכירת חברה

מכירת החברה או שינוי ברמת השותפים והוספה לקראת הפירוק מחייבים בהעלאת הערך של המותג. ערך החברה והשווי הסופי יבואו לידי ביטוי בקבלת אשראי בנקאי או חוץ בנקאי. ואף דירוג האשראי החיצוני. כמו כן, חייב שיהיה שיתוף פעולה מסחרי להגדלת הפעילות ברמה משמעותית, כי כך הפעילות העסקית תהיה בעלת השפעה ישירה על רווחים נקיים. כל הפעולות הללו ישפיעו על הרווח הנקי של החברה יותר מהגדלת מחזור פעילות או היקף מכירות, וללא שום הוצאות נוספות כלל.

מאיפה מתחילים?

תחום השבחת חברות הוא תחום מאד חשוב ורגיש, ועל כן יש לשים לב לכמה וכמה פרמטרים. אחד הפרמטרים הוא הוצאות מימון. כאשר יש צורך במימון בסיסי אפשר לפתור את המצב הזה אם מוודאים את עומק הבעיה, ומטפלים בה כראוי. חשוב לבצע זאת באופן מקצועי על מנת שבאמת התוצאות תהיינה טובות ואפקטיביות.

יש צורך כאן בתזרים מזומנים משופר, הקטנת היקף חבויות וביצוע גבייה. כמו כן, שיפור נוסף בניהול החברה יהיה בניהול מלאי ושיפור תהליך הרכש תוך יצירה של נהלי עבודה פנימיים. חשוב לתת דגש על איכות כוח האדם, ולהגדיל את הפעילות לצורך מכירה גבוהה ברמה משמעותית. תהליך השבחת חברות גבוה במקצועיות וביכולות ידאג לכך שהחברה תשמור על מוניטין חזק, מותג, ושם החברה שיגיע למקומות רחוקים ובסופו של דבר, לרווחים איכותיים שיובילו לשווי חברה גבוה.

במה מתמקדת השבחת חברות?

ישנם כמה נושאים עיקריים שהשבחת חברות מתמקדת בהם, וחשוב להכירם:

רווח

רוכש מיומן שמכיר את עולם העסקים יבין גם מהי הרווחיות הטובה ביותר וזאת ביחס לתחום ולענף בו החברה עוסקת.

צוותים ניהוליים

צוות ניהולי מוסמך ומוכשר המוביל את החברה להבטחת חברה איכותית וברמה גבוהה יראה לרוכשים שיש על מי לסמוך, ויש צוות שיכול להמשיך את פעילות החברה לאחר הרכישה.

דוחות

ניהול מערך דוחות מסודרים כאשר אלו מנוהלים בצורה מסודרת ואיכותית מראה על רצינות גבוהה. כך הרוכשים יקבלו ביטחון בהתנהלות העסקית, הפיננסית ובכלל.

צמיחה ושיווק

מגמת מכירות בעליה מראה על צמיחה גבוהה, ומראה גם על עתיד איכותי להשבחת החברה. לא מדובר רק במכירת החברה בשווי גבוה, אם כי גם בהתנהלות רצופה וטובה של שנים שתביא לתוצאות, לרווח, ולשווי האמיתי של החברה.

בוחרים נכון

כשאתם מתחילים תהליך של השבחת חברות, אסור להתחיל את התהליך לבדכם. חשוב להיות מלווים ברמה מקצועית ואישית מרגע ההתלבטות, ועד לרגע בו אתם מגיעים למכירת החברה, או לכל מטרה אחרת לשמה אתם מבצעים השבחת העברה.

רוב הפעמים בהן פונים להשבחת המותג הן עבור מכירה. לאחרי כן ישנה ציפייה לשווי מקסימלי אך החברה לא תמיד מוכנה למכירה. לכן חשוב לקחת בחשבון עד שלוש שנים לערך בהן אפשר להעלות את הרווחיות, לשפר את תהליכי הניהול ולשפר את התהליך העסקי בחברה.

כאשר אתם שוכרים את החברה המקצועית המלווה אתכם בתהליך חשוב לבקש חוות דעת והמלצות. שוחחו עם קולגות, משפחה, חברים ואל תהססו לבדוק גם עם לקוחות קודמים ולקוחות הווה היכן היו נקודות החולשה, והיכן החוזקות, כדי לדעת בדיוק מה מתאים לכם.

בסיטואציה הזאת, חשוב שתדעו שאתם בידיים הטובות ביותר. על אנשי המקצוע להביא אתכם לתוצאות המקסימליות ולהצלחה. ההגעה אל היעד תגיע כאשר שווי החברה יהיה הגבוה ביותר למכירה. וכך תוכלו להגיע בשיתוף פעולה של שניכם לא רק בשווי מכירה. אלא גם בצמיחה, בכוח אדם איכותי, ניהול נכון והערכה לעיסוק של החברה, למיתוג.

מכירת חברה היא לא תמיד הדרך אליה כל בעלי החברות הולכים, יחד עם זאת יש לכך מגוון סיבות. לעיתים החלפות שותפים. גיל המנכ”לים במידה ומנכל החברה הוא מבוגר ואין ילדים המעוניינים להמשיך את דרכו. ולעיתים, פשוט מנהלי החברה מעוניינים למכור חברה על מנת להמשיך הלאה אל אופקים אחרים.

כך או כך, חשוב שתהיה הבנה בעולם העסקים שהוא שונה מהעולם הרגיל. וכאשר תמצאו את האנשים המתאימים לכך, ללא ספק תנחלו הצלחה גבוהה מאד.

3/5 - (2 votes)
שתפו

    מחפשים למכור עסק? הגעתם למקום הנכון!

    הדרך הטובה ביותר למכור היא ע"י ליווי של ברוקרלי

    ברוקרלי בעלת מאגר קונים גדול ומפולח לפי תחום ותקציב שנבנה במשך שנים, אצלנו תקבלו את החשיפה הגדולה האיכותית והממוקדת ביותר שיש למכירת העסק שלכם.
    עם צוות שמורכב מקבוצה של סוכנים ויועצים עסקיים מנוסים מאד גם בזירה העסקית וגם במכירת עסקים הלכה למעשה במשך שנים נשמח לעזור גם לכם.

    צרו איתנו קשר בטלפון ☎️ 0723971642 או השאירו פרטים וצוות האתר ייצור איתכם קשר.





    צור קשר

    לוגו - ברוקרלי סוכן השקעות חכם

    מעוניינים בשיחה עם נציג?
    השאירו פרטים ונחזור אליכם עם כל הפרטים!


      לשאלות ופרסום נכסים:
      טלפון: 0723971642
      אימייל: info@brokerli.com

      לעדכונים בזמן אמת, הירשמו לניוזלטר שלנו