אין תגובות

מחפש משקיע לנדל”ן? להלן כמה טיפים שיסייעו לך

מחפש משקיע לנדל"ן? להלן כמה טיפים שיסייעו לך

יזמי נדל”ן בפרט ומשקיעי נדל”ן בכלל יודעים שהקושי העיקרי בהשקעה בתחום היא מגבלת ההון העצמי.

השקעה בתחום הנדל”ן ברוב המקרים כרוכה בהשקעה כספית גדולה, דבר שלא כל משקיע יכול להרשות לעצמו או בכלל “מחזיק” סכומים כאלה בכיסו.

מחפשים אלטרנטיבות

כשנגמר ההון העצמי, בטח בנדל”ן, מתחילים לחפש אפשרויות מימון.

המקרה הברור ביותר והמובן מאליו, הוא נטילת משכנתא. לרוב, משכנתא היא מוצר זול ומדובר במינוף מצוין לרכישת נכסי נדל”ן. אולם, במקרים רבים נטילת המשכנתא כלל לא אפשרית, לדוגמא – יכולת השתכרות נמוכה או קו אשראי לא טוב, הון עצמי נמוך מידי שלא מאפשר משכנתא שתשלים לכל גובה הנכס או במקרים הנפוצים ביותר – השקעה בנכסים בחו”ל, שם מימון ע”י משכנתא מהבנקים כלל לא רלוונטי.

במקרים בהם לא ניתן לקחת משכנתא, בעיקר כאשר מדובר בנכסים בחו”ל, פונים להלוואות בנקאיות (הלוואה לכל מטרה) או להלוואות חוץ בנקאיות, כאשר המטרה היא שהתשואה שהנכס ישיג תהיה גבוהה יותר מהריבית עבור המימון.

כך או כך, יכולות המימון דרך הבנקים ייעצרו בשלב כזה או אחר, שכן קו האשראי מוגבל ואינו אין סופי. במצב כזה, ולעיתים הרבה קודם לכן, מחפשים יזמים בתחום הנדל”ן את אפשרות גיוס ההון דרך משקיעים פרטיים.

מאמר מומלץ: נדל”ן מניב – תן לכסף לעבוד עבורך

איך מגייסים כסף ממשקיעים?

על גיוס כסף ממשקיעים אפשר לרשום תיזה שלמה, אך במאמר זה נפרוט בקצרה את האפשרויות, בהתייחס באופן בלעדי לשוק הנדל”ן.

בסביבת ריבית אפסית בבנקים, שני ערוצי ההשקעה הנחשקים והנחשבים ביותר, הם שוק ההון והנדל”ן. הפחד מתנודתיות שוק ההון, ההשקעה לטווח קצר והרצון לראות הכנסה פירותית שוטפת (שכירויות), גורמות למשקיעים רבים להעדיף את ההשקעה בתחום הנדל”ן.

למרות הרצון להשקיע בנדל”ן, מרבית המשקיעים לא מרימים את הכפפה והופכים להיות יזמים. אם מסיבות של פערי ידע ואם מסיבות של חוסר זמן, מעדיפים המשקיעים הפוטנציאליים להפקיד את כספם בידיהם של יזמים שיכולים להביא עסקאות טובות (מהי עסקה טובה יגדיר כל יזם או משקיע לעצמו). כך שלמעשה, כל שצריך הוא להוכיח שניתן להביא עסקה טובה ומה שחסר כדי לממש אותה הוא גיוס הון.

הבינו מה המשקיעים מחפשים

בגדול ובפשטות, המשקיע לרוב רוצה תשואה על כספו, במינימום סיכון אפשרי. מכיוון שאפיקי חסכון בבנקים מזמן הפכו ללא רלוונטיים מכיוון שהם נושאים ריבית אפסית, משקיעים כאמור יעדיפו להשקיע אצל יזמי נדל”ן.

כאן, בכדי “לתפוס” את המשקיע, תצטרכו להבין מהו סוג המשקיע מולו אתם עומדים. יש משקיעים מאוד סולידיים שסולדים מסיכון, לכן להציע להם עסקת פליפ או בנייה עשויה לא להתאים להם, אלא תתאים להם יותר עסקה שמניבה תשואה חודשית קבועה. מנגד, קיימים משקיעים שמעדיפים להגדיל את הונם מהר ככל שאפשר, לכן עסקאות פליפ או עסקאות יזמיות יתאימו להם הרבה יותר. הבינו את הצרכים והאופי של המשקיע הפוטנציאלי שלכם ויהיה לכם הרבה יותר קל לגייס ממנו את הכסף.

איפה בכלל מוצאים את המשקיעים?

זו כנראה שאלת השאלות, והתשובה היא שכנראה ממש מתחת לאף שלכם. בשונה מהשקעות בסטארט אפ, שם כנראה תצטרכו למצוא אנג’לים או קרנות הון סיכון, בנדל”ן לפעמים תופתעו לראות שמרבית הסביבה הקרובה שלכם עשויה להיות מעוניינת, כי שוב, כמעט לכולם יש כסף וכולם רוצים שהכסף הזה “יעבוד” ולא סתם יישב בבנק.

אם התחלתם לעסוק ביזמות בתחום הנדל”ן ויש לכם הצעות, פשוט תתחילו לגרום לאנשים לדעת על זה. בין אם זה פוסט בפייסבוק, תמונה באינסטגרם או פשוט שיחות בכל מצב, עם כל הסובבים אתכם – תנו לכולם לדעת שאתם עוסקים בנדל”ן ושיש לכם הזדמנויות גדולות על השולחן. לאט לאט יתחילו פגישות, שם יבחנו את הרצינות, המקצועיות והמקצוענות שלכם ומשם, בטח אחרי הוכחת התכנות ראשונה (בין אם בהשקעה שלכם או השקעה משותפת עם משקיע נוסף) יהיה הרבה יותר קל לגייס את הכסף.

אחרי שתעברו את המעגל הראשון והקרוב, מומלץ להתחיל להיכנס לקבוצות פייסבוק העוסקות בנדל”ן באיזור שלכם. בקבוצות אלה אמנם יהיו לא מעט יזמים כמוכם, אך גם המון משקיעים פוטנציאליים שמחפשים השקעות.

קראו גם, דעה: האם אפשר לייצר תשואה גבוהה בנדל”ן גם בישראל?

מה נהוג להציע למשקיע?

זה מאוד משתנה בהתאם לסוג העסקה, אורכה ואיפה היא מתקיימת.

לדוגמא, בעסקאות פליפ בארה”ב, לרוב, היזם ינהל את העסקה והמשקיע יהיה זה שישקיע את כל סכום העסקה. חלוקת הרווח תהיה 50%-50% בין הצדדים או 60%-40% לטובת היזם.

בעסקאות השכרה, לרוב מדובר בתיווך של נכס למשקיע, ואז נהוגה עמלה של 4,000$-6,000$.

כאמור, מדובר על דוגמאות קטנות הנהוגות בהשקעות נדל”ן בארה”ב. הדבר שחשוב להבין הוא שהמשקיע למעשה מסכן את כספו ומצפה לקבל את התמורה הטובה ביותר לכך ועל כן, נסו לבנות את ההצעה המשתלמת ביותר גם לכם וגם לו.

מחפשים המלצות על איפה כדאי להשקיע כסף? הגעתם למקום הנכון. באתר ברוקרלי תמצאו מגוון רחב של הזדמנויות השקעה מניבות בנדל”ן, בישראל ובכל העולם.

5/5 - (1 vote)
שתפו

    מחפשים למכור עסק? הגעתם למקום הנכון!

    הדרך הטובה ביותר למכור היא ע"י ליווי של ברוקרלי

    ברוקרלי בעלת מאגר קונים גדול ומפולח לפי תחום ותקציב שנבנה במשך שנים, אצלנו תקבלו את החשיפה הגדולה האיכותית והממוקדת ביותר שיש למכירת העסק שלכם.
    עם צוות שמורכב מקבוצה של סוכנים ויועצים עסקיים מנוסים מאד גם בזירה העסקית וגם במכירת עסקים הלכה למעשה במשך שנים נשמח לעזור גם לכם.

    צרו איתנו קשר בטלפון ☎️ 0723971642 או השאירו פרטים וצוות האתר ייצור איתכם קשר.





    צור קשר

    לוגו - ברוקרלי סוכן השקעות חכם

    מעוניינים בשיחה עם נציג?
    השאירו פרטים ונחזור אליכם עם כל הפרטים!


      לשאלות ופרסום נכסים:
      טלפון: 0723971642
      אימייל: info@brokerli.com

      לעדכונים בזמן אמת, הירשמו לניוזלטר שלנו