אין תגובות

השקעה עם תשואה גבוהה

השקעה עם תשואה גבוהה

מחפשים השקעה בתשואה גבוהה? אתם חייבים לבדוק את ההזדמנויות הללו

השקעה בנכסים דיגיטלים קרן השקעות investos נדל"ן בארה"ב ובישראל

השקעה עם תשואה גבוהה

עולם ההשקעות מחולק בצורה די מובהקת לשני סוגי השקעות או אולי לייתר דיוק לשני סוגים של משקיעים: הסולידיים, אלה שמחפשים השקעות לא מסוכנות עם תשואה יחסית נמוכה; ההרפתקנים, אלה שמחפשים השקעות קצת יותר מסוכנות עם אפשרות לתשואה מאוד גבוהה.

זהו הדבר הראשון שחשוב ביותר להבין כאשר מחפשים השקעות עם תשואה גבוהה, מכיוון שהשקעות מסוג זה אינן הולכות יד ביד עם סיכון נמוך.

כלומר, ככל שהסיכון נמוך יותר, כך הסיכוי לייצר תשואה גבוהה על הכסף כמעט לא קיים.

ככל שהסיכון הכספי גבוה יותר, כך תהיה אפשרות לייצר תשואה גבוהה יותר.

השקעות סולידיות הן לדוגמא השקעות באג”ח בשוק ההון, יש שיקראו גם לקרנות מחקות מדד בשוק ההון השקעה יחסית סולידית, שכן לאורך זמן היא מייצרת תשואה יחסית יציבה.

משקיעי הנדל”ן יגידו שהשקעה בנדל”ן היא במרבית המקרים סולידית, שכן לאורך זמן ערך הנכס עולה, לצד תשלומי משכנתא שמייצרים הגדלה של ההון העצמי.

אבל אילו השקעות קיימות שעשויות לייצר תשואה גבוהה?

ראשית, צריך להבין שההגדרה לתשואה גבוהה לאדם X אינה זהה להגדרתו של אדם Y לתשואה גבוהה עבורו. עדיין, אפשר לומר שהדעה הרווחת בעולם ההשקעות, היא שתשואה דו ספרתית שנתית, כלומר למעלה מ-10%, הינה השקעה עם תשואה גבוהה.

מכאן נמפה את האפשרויות ואת סוגי ההשקעות השונים, שעונים על הקריטריון הנ”ל:

  1. מסלולים מנייתיים בשוק ההון: מניות הן דבר תנודתי מאוד מטבען, ומשכך התשואה עליהן יכולה להיות גבוהה מאוד. מניות יכולות לייצר עלייה של למעלה מ-10% בחודש, לא בשנה, רק לשם ההמחשה. נדגיש שוב, בעיקר באפיק הזה, שמדובר בסיכון גבוה מאוד. יחד עם זאת, מניות חזקות ויציבות מוכיחות שלאורך זמן הן מייצרות עלייה באחוזים גבוהים.
  2. עסקאות פליפ בנדל”ן: כלומר, עסקה לטווח קצר, שבה מבוצעת רכישה במחיר נמוך (לרוב מתחת למחיר השוק), מבוצע שיפוץ איכותי להעלאת שוויו של הנכס, ומכירתו לאחר מכן במחיר גבוה בהרבה. עסקאות כאלו מאופיינות בתשואה של כ-20%-30%, מאוד נפוץ כיום לעסקאות בשוק הנדל”ן האמריקאי.
  3. עסקאות מניבות לטווח ארוך בנדל”ן: כלומר, עסקאות של נכסים שמושכרים ומניבות תשואה חודשית שוטפת. בכדי להגיע לתשואה גבוהה באפיק זה, צריך לקנות את הנכס מתחת למחירי השוק ולהשכירו במחיר גבוה. עסקאות כאלו בלתי אפשרי למצוא בישראל, אך ניתן למצוא אותן בשווקי הנדל”ן מעבר לים, במדינות כמו ארה”ב, יוון, פורטוגל, קפריסין ועוד.
  4. עסקאות מניבות לטווח קצר בנדל”ן: מדובר לרוב בעסקאות סאבלט או השכרות לטווחים קצרים בפלטפורמות כגון בוקינג או בעיקר Airbnb. בשיטה זו השכירות הממוצעת לנכס גבוהה משמעותית מהשכירות לטווח ארוך, אך גם כרוכה בתפעול מורכב וארוך יותר.
  5. השקעה בעסקים: השקעה בעסק, בין אם קיים ובין אם בשלבי ההקמה, מוגדרת כהשקעה בסיכון מאוד גבוה. משכך, במידה והעסק מצליח, ההחזר על ההשקעה הוא גבוה מאוד ולרוב בא לידי ביטוי בתקופות של שנתיים עד 4 שנים.
  6. השקעה בסטארט אפים: אולי השקעה בסיכון הכי גבוה, כי על כל סטארט אפ שמצליח יש עשרות או מאות שנופלים. ניתן להשקיע בסטארט אפ בכמה משלבי החיים שלו – בין אם ממש בשלב האיפיון שם הסיכון הוא הגבוה ביותר מכיוון שאין עדיין מוצר, ועד לשלב שבו כבר יש הוכחת התכנות, אבטיפוס ולפעמים אף הכנסות, שם למעשה הסיכון כבר קטן, אך גובה ההשקעה עולה. סטארט אפ מוצלח עשוי להביא לתשואה של מאות אחוזים על ההון המושקע.
  7. השקעה בנכס דיגיטלי: נכס דיגיטלי הוא כמעט כל מוצר ברשת האינטרנט, שיכול לייצר תנועה ולהמיר אותה לכסף (מוניטיזציה). לדוגמא – אתר אינטרנט בתחום נישתי מסויים שמייצר תנועה שמומרת ללידים (פניות של לקוחות). ניתן למכור את הלידים לספקים או להשכיר את האתר כולו לספק בתחום מסויים. אמנם יש סיכון בתחום זה, אך ניתן להגיע בו לתשואות מאוד גבוהות.

קיימים אפיקים נוספים כמובן, אך אלו האפיקים הבולטים ביותר בקרב המשקיעים.

נהוג לומר שעל אף הסיכון, באפיקי הנדל”ן, גם הפיזי וגם הדיגיטלי, הסיכון יחסית מגודר וסביר.

מחפשים הזדמנויות השקעה מניבות? הגעתם למקום הנכון.

השקעה עם תשואה גבוהה – שאלות ותשובות

האם השקעה עם תשואה גבוהה פוטנציאלית, בהכרח הינה השקעה עם סיכון?

במרבית המקרים כן. תשואה וסיכון הנם פרמטרים שהולכים יד ביד, ככל שהתשואה נמוכה יותר כך הסיכון קטן, ככל שהיא גבוהה יותר כך הוא גדל.

האם ניתן לגדר סיכונים בהשקעה עם אפשרות לתשואה גבוהה?

בהחלט כן, כמו בכל השקעה, הכל טמון בידע הקיים בטרם ההשקעה. ככל שנדע ונבין יותר בתחום בו נשקיע, כך נוכל לצמצם חשיפה ולהקטין סיכון.

מה האפיקים הכי נפוצים להשקעה בתשואה גבוהה?

תיק מנייתי בשוק ההון, עסקאות אקזיט (פליפ) בנדלן, השכרות לטווח קצר בנדלן (דירות נופש, Airbnb), השקעה בעסקים, השקעה בנכסים דיגיטליים.

מהי תשואה המוגדרת תשואה גבוהה?

באופן כללי, תשואה גבוהה לאדם אחד עשויה להיות נמוכה לאחר ולהיפך. עדיין, תשואות של למעלה מ-7%-8% לרוב נחשבות כבר לא סולידיות ולמרבית המשקיעים מדובר בתשואות גבוהות.

3/5 - (2 votes)
שתפו

    מחפשים למכור עסק? הגעתם למקום הנכון!

    הדרך הטובה ביותר למכור היא ע"י ליווי של ברוקרלי

    ברוקרלי בעלת מאגר קונים גדול ומפולח לפי תחום ותקציב שנבנה במשך שנים, אצלנו תקבלו את החשיפה הגדולה האיכותית והממוקדת ביותר שיש למכירת העסק שלכם.
    עם צוות שמורכב מקבוצה של סוכנים ויועצים עסקיים מנוסים מאד גם בזירה העסקית וגם במכירת עסקים הלכה למעשה במשך שנים נשמח לעזור גם לכם.

    צרו איתנו קשר בטלפון ☎️ 0723971642 או השאירו פרטים וצוות האתר ייצור איתכם קשר.





    צור קשר

    לוגו - ברוקרלי סוכן השקעות חכם

    מעוניינים בשיחה עם נציג?
    השאירו פרטים ונחזור אליכם עם כל הפרטים!


      לשאלות ופרסום נכסים:
      טלפון: 0723971642
      אימייל: info@brokerli.com

      לעדכונים בזמן אמת, הירשמו לניוזלטר שלנו