אין תגובות

הזדמנויות השקעה בתקופת הקורונה

הזדמנויות השקעה בתקופת הקורונה

שווקי ההון והנדל”ן בירידה – ניצנים ראשונים של המשבר?

משבר הקורונה, כמו כל משבר אחר, מביא איתו ירידות שערים חדות בבורסות השונות ומתחיל לייצר סימנים של ירידות גם בשווקי הנדל”ן השונים. אי הוודאות שמרחפת מעל ראשינו מאז תחילת המשבר, שעיקרה הוא אי היכולת לדעת מתי המשבר יסתיים וכיצד, גורם לבריחה של משקיעים רבים משוק ההון ע”י מכירת מניות, שלמעשה מובילה לירידת שערים בבורסות השונות. אותה ירידה מבריחה משקיעים נוספים, שחוששים לכספם ומעדיפים להוציא אותו החוצה, אפילו אם מדובר בהפסד, מחשש שיאבדו את כל כספם.

בתחום הנדל”ן, החשש מאי יכולת עמידה בתשלומי משכנתא ובאבדן ערך משמעותי של הנכסים בעת המשבר וזמן קצר לאחריו, גורמים לבעלי הנכסים לרצות למכור אותם בהקדם. הלחץ של המוכרים מהווה מנוף אדיר לקונים, אשר משתמשים בחוסר הוודאות בשוק להפעלת לחץ להורדת המחירים.

ריכזנו מספר דוגמאות שהגיעו אלינו מיזמים שונים מאז תחילת המשבר.

קצת על שוק הנדל”ן בישראל ובארה”ב בימים האחרונים:

השקעה באוהיו, ארה”ב

איתן א’, יזם ישראלי שמשקיע באיזור קליבלנד, סיפר לברוקרלי: “לפני כשבועיים הגשתי הצעות על 3 נכסים (שני דופלקסים וסינגל פמילי אחד) סביב העיר Massillon באוהיו.

על שלושתם התקבלו ההצעות במחיר קצת יותר גבוה ממה שהגשתי, אבל עדיין בכ20% מתחת למחירי שוק (חוק #1 בנדל”ן – לא קונים במחירי שוק!).

נכנסנו לתקופת inspection של שבועיים, שבמסגרתם אני מקפיד להכניס לחוזה שאני יכול להפיל את העסקה כמעט מכל סיבה.

על אף שהבדיקות הראו שהנכסים דורשים טיפול מינורי (3,000$-7,000$ לכל נכס), הודעתי למתווך של המוכרים שבגלל המצב של הקורונה אני נאלץ להוריד עוד 10%, שזה אפילו פחות מהמחיר המקורי שהגשתי. 2 הצעות התקבלו, השלישית נדחתה. אני מעריך שזה עניין של יום-יומיים עד שנסגור גם שם קרוב יותר להצעה שלי.

המוכרים בלחץ ובפאניקה בגלל חוסר הוודאות שיש סביב משבר הקורונה, וזה זמן מעולה להפעיל לחץ גדול כדי להשיג עסקאות טובות”.

השקעה בפלורידה, ארה”ב

סיפור מהצד ההפוך, אותו ממשיך לספר איתן: “אני בקשר עם יזם שאני מאוד מעריך, שעושה גם פליפים וגם רנטלס.

הוא קנה לפני 4 חודשים בShort sale נכס ב-240,000$, ששווה בשוק כ-430,000$. היקף השיפוץ הנדרש היה 80,000$. פליפ מהסרטים!

הוציאו את הנכס לשוק במחיר של 440,000$ לפני שבוע, קצת לפני תום השיפוץ.

היזמים התנהלו עם מספר רוכשים פוטנציאליים רציניים, בסכום שנע סביב שוויו האמיתי של הנכס. ב-3 ימים האחרונים הקונים הסירו את הצעות הרכישה לחלוטין! שימו לב- לא התמקחות על המחיר, לא זמן לחשוב- הסרה מוחלטת של ההצעה. החל מתחילת השבוע לא הגיעו הצעות נוספות כלל.

אמנם קצת מוקדם לקבוע ולהצהיר, אבל אלה בהחלט סימנים של משבר וכניסה למיתון, שיובילו בסוף לירידת מחירים דרמטית. אנשים לא ממהרים לקנות מהחשש/תקווה שהמחירים יירדו בזמן המשבר ובטווח הקצר אחריו, ומוכרים לחוצים יעשו הכל כדי למכור את הנכס, גם אם זה אומר להוריד את המחיר משמעותית.”

השקעה בתל אביב וירושלים, ישראל

לא מעט יזמים בנו ביזנס שלם בשנים האחרונות סביב פלטפורמת Airbnb.

אלה שעשו את הכסף הגדול, החזיקו דירות בבעלותם, אך גם שכרו לטווח ארוך והשכירו לטווח קצר דרך האתר.

מתחילת מרץ החלו דירות ה-Airbnb בארץ להתרוקן, תיירים ביטלו את ההזמנות גם לחודש מרץ וגם קדימה, ומי שנהנה מהכנסות גבוהות ותשואה גבוהה פתאום מגיע למצב של הפסדים. הם לא יכולים למלא את הדירות בהשכרות לטווח קצר כי הביקוש כמעט לא קיים והם לא יכולים לעשות “shift” לשכירות ארוכה, כי אף אחד לא מוכן לעבור לתקופה הזו.

גם כאן בעלי הדירות מתחילים להיכנס ללחץ ואם לא יהיה שינוי בקרוב, כנראה שתחל האטה (שכבר קיימת בלא מעט מקומות) במכירת דירות, דבר שיגרום להם להוריד משמעותית את המחיר.

האם זה מבשר את “פיצוץ בועת הנדל”ן” שכולם מדברים עליה כבר שנים? לא בטוח, אבל זו בהחלט הזדמנות למצוא מציאות גם בשוק הנדל”ן בישראל.

שורה תחתונה – אגרתם קצת כסף בכיס בשנים האחרונות? הגיע הזמן לעשות קצת שופינג, הולך להיות מעניין.

ומה לגבי שוק ההון? האם כדאי להוציא את הכסף או לא להיכנס בכלל?

בכל הקשור לשוק ההון, חשוב לדעת לפתח חסינות לירידות ו”עור של פיל”. תקופות המשבר המאופיינות באי וודאות מובילות לירידות שערים חדות, אך הדבר מהווה דווקא הזדמנות לכניסה לשוק. במצב זה עדיף שלא למכור, שכן המכירה תיעשה בהפסד ולעיתים מדובר בהפסד משמעותי, שאף מוחק רווחים של שנים קודמות. ההיסטוריה מוכיחה כי לאחר משברים שוק ההון מתקן את עצמו ואף עולה, כך שאם מדובר בהשקעה לאורך זמן כנראה שמדובר בהשקעה חכמה.

**הדברים אינם מהווים ייעוץ או המלצה או תחליף לייעוץ מקצועי.

מחפשים הזדמנויות השקעה? הגעתם למקום הנכון.

3/5 - (2 votes)
שתפו

    מחפשים למכור עסק? הגעתם למקום הנכון!

    הדרך הטובה ביותר למכור היא ע"י ליווי של ברוקרלי

    ברוקרלי בעלת מאגר קונים גדול ומפולח לפי תחום ותקציב שנבנה במשך שנים, אצלנו תקבלו את החשיפה הגדולה האיכותית והממוקדת ביותר שיש למכירת העסק שלכם.
    עם צוות שמורכב מקבוצה של סוכנים ויועצים עסקיים מנוסים מאד גם בזירה העסקית וגם במכירת עסקים הלכה למעשה במשך שנים נשמח לעזור גם לכם.

    צרו איתנו קשר בטלפון ☎️ 0723971642 או השאירו פרטים וצוות האתר ייצור איתכם קשר.





    צור קשר

    לוגו - ברוקרלי סוכן השקעות חכם

    מעוניינים בשיחה עם נציג?
    השאירו פרטים ונחזור אליכם עם כל הפרטים!


      לשאלות ופרסום נכסים:
      טלפון: 0723971642
      אימייל: info@brokerli.com

      לעדכונים בזמן אמת, הירשמו לניוזלטר שלנו