אין תגובות

גיוס כסף לסטארט אפ

גיוס כסף לסטארט אפ

איך תגייסו את הכסף למיזם שלכם ולא פחות חשוב מכך – איך תגייסו ותנסו לשמור כמה שיותר אחוזים אצלכם?

כל יזם מתחיל יודע שבכדי להרים את הסטארט אפ שלו, במידה ואין לו גב כלכלי, עליו יהיה לצאת לגיוס הון בשלב מאוד מוקדם. מכיוון שלרעיון לבדו אין מספיק ערך ובנקודת הזמן הזו קשה להוכיח התכנות או הצלחה, גיוס ההון ככל הנראה יהיה קשה יותר, ואם יצליח – יהיה כרוך באבדן כואב של אחוזים.

מה הצ’ק ליסט הנדרש לקראת הפגישה עם המשקיע?

  1. תכנית עסקית הכינו תכנית עסקית ראויה ומפורטת, אם עדיין לא עשיתם זאת. זה צריך להיות הבסיס והשלב הראשון, שיעזור לכם להבין שאתם באמת בכיוון הנכון. עליכם להגיע למצב שבו אתם יודעים לתת מענה מקיף ומקצועי לכל שאלה שישאל המשקיע. דעו בדיוק מי המתחרים שלכם, מה היתרונות שלכם על פניהם, מה המודל הכלכלי שלכם וכו’.
  2. One pager הכינו תקציר מנהלים מקצועי ומתומצת, אותו יוכל לקחת המשקיע
  3. הגיעו עם הצעה ותכנית מסודרת – המשקיע ירצה לדעת בדיוק כמה כסף אתם רוצים ממנו, מה הכסף בדיוק הולך לעשות וכמה אחוזים הוא יקבל בתמורה.
  4. הראו מחוייבות לפרוייקט – משקיעים לא אוהבים לראות יזמים שמנהלים את הפרוייקט כמשהו “צדדי”, אלא הם מראים מחוייבות מלאה, גם אם אין מדובר בהשקעה כספית.
  5. אל תדברו על אקזיט – כן, זה כנראה החלום, אבל באף אחד משלבי הגיוס לא יהיה נכון להגיד שזה המודל הכלכלי. בנו מודל כלכלי ברור והסבירו איך ומתי תגיעו לשלב ההכנסות. משם יוכל המשקיע לגזור את רווחי החברה ואת אחוזיו בהתאם להשקעתו.

סבבי ההשקעה לגיוס הון בחברת הזנק

  1. Pre seed – שלב הרעיון- זהו השלב הקשה ביותר לגיוס, מכיוון שמלבד הצגת הרעיון אין ממש מה להציג למשקיע. כאמור, גיוס בשלב הזה גם יגרור לדילול משמעותי מאוד, בטח אם מדובר בגיוס של כסף גדול.
  2. Seed – שלב התכנות ופיתוח הרעיון- כאן למיזם כבר יש הוצאות, שהן בעיקר הוצאות מחקר ופיתוח (אופי וגובה העלויות משתנה בתלות הרעיון כמובן)
  3. Round A – השלב המתקדם יותר, בו כבר יש אב טיפוס מוכן, בוצעו ניסויים ובדיקות בטא ובמצבים מסויימים אף התחילו מכירות. בשלב זה יהיה קצת יותר קל לגייס את הכסף, על אף שהדרישה כאן תהיה לכסף גדול יותר.
  4. Round B – מימון הון חוזר- בשלב זה, החברה כבר מייצרת הכנסות, אך אינה רווחית. העלות השוטפת (עובדים, משרדים, ציוד וכו’) “אוכלת” את ההכנסות של החברה ולכן נדרש גיוס נוסף, עד אשר החברה תגיע לנקודת איזון.

אני מוכן! איך בכלל נפגשים עם משקיע? איפה מוצאים אותם?

שאלה מצויינת ולא פשוטה בכלל..

אחד החלקים היותר קשים הוא בכלל להגיע למצב של פגישה עם משקיע. משקיעים מנוסים (אנג’לים או קרנות הון סיכון) מקבלים אינסוף פניות, רובן נשללות, ולא תמיד קל להגיע לפגישות איתם, בטח לא בשלבים המוקדמים.

כאן חשוב להתייחס לשלב שאתם נמצאים בו: אם אתם ממש בחיתולים, כלומר עוד בשלב הרעיון וכבר צריכים כסף לפיתוח, כדאי שתפנו למה שנקרא בשפה המקצועית F&F – Friends and family (יש שיוסיפו F נוספת שמייצגת את המילה Fool, כי לרוב מדובר בכסף טיפש).

אם אתם כבר עם קצת יותר מרעיון ויש בסיס מוצק להציג למשקיעים, כך שהמשקיע יידע לאן הכסף הולך, מתי הצפי להכנסות ומה הוא יקבל, יהיה יותר נוח להביא את המשקיעים אל השולחן.

ובכל זאת- איך נמצא אותם?

תתחילו מפוסטים ברשתות החברתיות. לא תאמינו מה פוסט אחד שאומר שאתם עובדים על סטארט אפ, כולל מה הדרישות שלכם ולאן אתם צופים שזה יילך, יכול לעשות. היתרון ברשתות האלה הוא שיש המון צדדים שלישיים, תמיד יש “מישהו שמכיר מישהו”.

בנוסף, חפשו בפייסבוק אירועי Meet-ups. האירועים האלה הם בעיקר אירועים של יזמים, לרוב בתחום ההייטק, המעוניינים לשתף ולקבל מידע ולנסות לאתר משקיעים. הנטוורקינג שנוצר בקבוצות כאלה הוא עצום, ולפעמים משיחה קטנה עם יזם אחר תוכלו לקבל כיוונים שכלל לא חשבתם עליהם. בסופו של יום זה הכל עניין של קשרים- תדברו עם אנשים, תשתפו מידע, דברים יתחילו לזוז ולקרות.

לא פחות חשוב – גייסו כסף כשאפשר, לא כשצריך

אפשר להגיד שסטארט אפ נמצא בהליך לגיוס כספים כמעט לכל אורך חייו. בכל שלב בדרך נדרשת הזרמה כספית נוספת להמשך פיתוח, ולכן היזמים עסוקים כל הזמן במציאת משקיעים נוספים שיזרימו הון נוסף.

אחת הטעויות הקריטיות היא להתחיל לגייס כשהכסף נגמר או מתחיל להיגמר. כשמגיעים למצב הזה, קל מאוד להוריד את המשקיעים על הברכיים ולדרוש מהם אחוזים גבוהים יותר בתמורה להשקעה. שמרו על האחוזים שלכם, גייסו מתי שאפשר וכך תוכלו לנהל את המו”מ מול המשקיע מעמדה של כח ולא מעמדה של חולשה.

מחפשים משקיעים עבור מיזם סטארט אפ שלכם? הגעתם למקום הנכון. פרסמו את המיזם באתר עוד היום.

3/5 - (2 votes)
שתפו

    מחפשים למכור עסק? הגעתם למקום הנכון!

    הדרך הטובה ביותר למכור היא ע"י ליווי של ברוקרלי

    ברוקרלי בעלת מאגר קונים גדול ומפולח לפי תחום ותקציב שנבנה במשך שנים, אצלנו תקבלו את החשיפה הגדולה האיכותית והממוקדת ביותר שיש למכירת העסק שלכם.
    עם צוות שמורכב מקבוצה של סוכנים ויועצים עסקיים מנוסים מאד גם בזירה העסקית וגם במכירת עסקים הלכה למעשה במשך שנים נשמח לעזור גם לכם.

    צרו איתנו קשר בטלפון ☎️ 0723971642 או השאירו פרטים וצוות האתר ייצור איתכם קשר.





    צור קשר

    לוגו - ברוקרלי סוכן השקעות חכם

    מעוניינים בשיחה עם נציג?
    השאירו פרטים ונחזור אליכם עם כל הפרטים!


      לשאלות ופרסום נכסים:
      טלפון: 0723971642
      אימייל: info@brokerli.com

      לעדכונים בזמן אמת, הירשמו לניוזלטר שלנו